۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان مرکزی لایروبی شد

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی گفت: ۴۰ کیلومتر از طول رودخانه‌های استان در سال گذشته لایروبی شده است.

عزت‌اله آمره‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این میزان لایروبی به منظور مدیریت و پیشگیری از بروز خسارات احتمالی ناشی از سیلاب، از سال گذشته تاکنون انجام شده است.

وی بیان کرد: دستگاه های مرتبط با سیلاب نیز اقدامات لازم برای مدیریت سیلاب را انجام دادند و در نتیجه این اقدامات، میزان بروز خسارت در اثر جاری شدن سیل در رودخانه های به حداقل رسیده است.

آمره‌ای مدیریت سیلاب و مهندسی رودخانه ها با هدف کاهش خسارت‌ها را یکی از وظایف شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی دانست و افزود: مسیل‌ها و رودخانه‌هایی که برای اجرای عملیات لایروبی انتخاب شدند از جمله مناطقی بودند که حادثه خیز بوده و احتمال بروز خطر در آنها وجود داشت، بر این اساس ضمن اولویت بندی کانون های خطر نسبت به رفع خطرات احتمالی اقدام شد.

 وی از فعالیت ۱۸ اکیپ گشت و بازرسی با هدف صیانت از رودخانه‌ها در استان خبر داد و گفت: به منظور صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها، گشت‌های بازرسی به طور مداوم در حال گشت زنی در منطقه بوده و به محض برخورد با هرگونه تخلف اقدامات لازم جهت جلوگیری و رفع تصرف صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99020100034
  • خبرنگار : 50212