سرور ابری، هاست ابری

کلود (Cloud) یا ابر یکی از تکنولوژی‌هایی است که امروزه کاربردهای زیادی دارد و از آن می‌توان استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران سرور، سرور ابری و هاست ابری از جمله این تکنولوژی‌ها به شمار می‌رود. اما پیش از آنکه به سرور ابری و هاست ابری بپردازیم بهتر است تعریفی برای ابر داشته باشیم. 

ابر یا کلود چیست؟

ابر معمولاً برای اشاره به چندین سرور متصل به اینترنت استفاده می‌شود که می‌توانند به عنوان بخشی از نرم‌افزار یا سرویس معرفی شوند. خدمات مبتنی بر ابر می تواند شامل میزبانی وب، میزبانی داده‌ها و به اشتراک‌گذاری و استفاده از نرم افزار یا برنامه باشد.

ابر همچنین می تواند به رایانش ابری اشاره کند که در آن چندین سرور با هم به اشتراک گذاشته شده تا بار را به اشتراک بگذارند. این بدان معنی است که به جای استفاده از یک دستگاه قدرتمند واحد، می‌توان فرآیندهای پیچیده‌ای را در چندین رایانه کوچکتر توزیع کرد.

یکی از مزایای ذخیره ابر این است که بسیاری از منابع توزیع شده به جای یکدیگر عمل می‌کنند. این امر باعث می‌شود ابر با استفاده از توزیع داده‌ها عمل کند. استفاده از ابر به دلیل دسترسی مشترک به اسناد، پرونده‌ها و داده‌ها، باعث ایجاد نسخه‌های مختلف فایل‌ها می‌شود.

سرور ابری چیست و چگونه کار می‌کند؟

سرور ابری یک سرور مجازی (به جای یک سرور فیزیکی) است که در یک محیط محاسبات ابری فعالیت می‌کند. سرور ابری از اینترنت و یک سیستم عامل رایانش ابری ساخته شده، میزبانی و تحویل داده می‌شود و از راه دور قابل دسترسی است. سرور ابری همچنین به عنوان سرورهای مجازی شناخته می‌شوند. سرورهای Cloud تمام نرم افزاری را که برای اجرا نیاز دارند و می‌توانند به عنوان واحدهای مستقل عمل کنند را به صورت توزیع شده در اختیار می‌گیرند.

مزایای استفاده از سرور ابری چیست؟

سرور ابری ثبات و امنیت کارآفرین را به شما می‌دهد زیرا هرگونه مشکل نرم‌افزاری از محیط شما جدا شده است. سایر سرورهای ابری تأثیری در سرور cloud شما و بالعکس ندارند. اگر کاربر دیگری سرور cloud خود را بارگیری کند، برخلاف سرورهای فیزیکی هیچ تاثیری روی سرور cloud شما نخواهد گذاشت.

سرورهای ابر پایدار، سریع و ایمن هستند. سرور ابری از مشکلات سخت افزاری که در سرورهای فیزیکی دیده می‌شود دوری می‌کنند و پایدارترین گزینه برای مشاغل هستند که مایل به پایین نگه داشتن بودجه IT خود می‌باشند. 

سرورهای ابر سرویس سریع تری برای شما ارائه می‌دهند. شما با قیمت مشابه سرور فیزیکی منابع و خدمات سریع‌تری دریافت خواهید کرد و به یاد داشته باشید که سرور ابری یک وب سایت میزبان را سریع‌تر اجرا می‌کند. با افزودن حافظه و فضای دیسک و همچنین مقرون به صرفه‌تر بودن، بروزرسانی آن بسیار آسان و سریع است.

Cloud Hosting چیست؟

هاست ابری از شبکه‌ای از سرورهای مجازی برای میزبانی تعداد مشخصی از وب سایت‌ها استفاده می کند. برخلاف Shared Hosting که منابع یک سرور را در بین گروهی از وب سایت‌ها به اشتراک می‌گذارد، میزبانی ابری وب سایت‌ها را برای بهبود سرعت و عملکرد بین سرورها تغییر می‌دهد.

با توزیع منابع خود در شبکه ای از سرورها، هاست کلود انعطاف پذیری مورد نیاز شما را برای تحقق تغییرات ناگهانی در ترافیک وب در یک سیستم به عنوان هزینه مورد نیاز ارائه می‌دهد. به عنوان یک پلتفرم مدیریت شده، ارائه دهندگان میزبان ابری به نگرانی‌های عمده سرورهای امنیتی و زیرساختی می پردازند و باعث می‌شوند تا خود وب سایت خود را متمرکز کنید.

چرا به Cloud Hosting نیاز دارید؟

مشاغل کوچک و متوسط در حال افزایش مخاطبان خود هستند و باید به دنبال راه حل‌های میزبانی ابری باشند. انتخاب هاست ابری ممکن است به معنای انتخاب یک میزبانی گران‌تر باشد. شبکه سرورهای هاست ابری به جای مقابله با وب سایت‌های دیگر بر روی منابع محدود یک سرور، یک پایگاه منابع گسترده به شما می‌دهد که این منابع می‌تواند از داده‌های شما در مقابل تهدیدات پشتیبانی کنند. 

امنیت برای شما بلکه برای مشتریانی که به طور فزاینده از حریم شخصی و ایمنی آنلاین خود محافظت می‌شوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هاست کلود یا ابری ذاتاً از میزبانی مشترک ایمن است زیرا وب سایت شما به سخت‌افزار و نرم افزار یک سرور وابسته نیست. در همین حال، سیستم عامل های میزبانی ابری محافظت از سرور را با ویژگی‌هایی مانند فایروال‌های داخلی و رمزگذاری داده‌ها تقویت می‌کند و شما را درگیر مراحل جزئی امنیتی در پایان قرار می‌دهد.

علاوه بر این، برای بسیاری از صنایع که تبلیغات فصلی و پیشنهادهای ویژه را انجام می‌دهند، هاست ابر می تواند به ویژه مقرون به صرفه باشد. برخلاف هاست اشتراکی، هاست ابر بیشتر دارای ویژگی پرداخت هزینه در هر سرویس است که به شما امکان می دهد به راحتی دسترسی داشته باشید و به سادگی در صورت نیاز به منابع بیشتری پرداخت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی
 

  • یکشنبه/ ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99013118602
  • خبرنگار : 30054