ندیمی: شرکت در رزمایش کمک به نیازمندان وظیفه همگانی است

یک نماینده سابق مجلس گفت: حس مهین‌دوستی و مسلمانی ایجاب می‌کند هر شخصی به هر روشی که می‌تواند از درآمد خود انفاق کند.

به گزارش ایسنا، ایرج ندیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با الزامات رزمایش کمک به نیازمندان اظهار کرد: به طور طبیعی مسلمانان نسبت به هم وظیفه دارند و محدود به خود و خانواده نیستند. حق همگانی، سفارش به خیر است؛ انواع حقوقی که امام‌های ما نسبت به جامعه و همشهریان مطرح کردند نیز از این رو است. 

وی ادامه داد: سوال این است در شرایط امروز که در راه مبارزه با ویروس کرونا هستیم این وظیفه را چگونه باید انجام دهیم. طبیعی است که با توجه به گستره نفوذ این بیماری جمعیت زیادی باید در این موضوع به کمک هم وطنان خود بیایند. 

ندیمی تصریح کرد: این کمک‌ها اجباری نیست، اما حس مهین دوستی و مسلمانی ایجاب می کند هر شخصی به هر روشی که می تواند از درآمد خود انفاق کند. همان‌طور که خمس و زکات بر دوش مسلمانان است، وظیفه امروز همه ما این است که بخشی از درآمد خود را با دیگران شریک شویم. این همان منش و روشی است که مراجع تقلید همانند مقام معظم رهبری و آیت الله سیستانی پیش گرفتند.

وی افزود: در این میان نهادها و تشکلات هم تلاش می‌کنند حقوق چند ماه‌شان را کمک کنند و حکومت از سهم صندوق ذخیره ملی و بودجه سالانه برای مدیریت امور و کمک به نیازمندان برداشت می کند. 

ندیمی خاطرنشان کرد: اگر همه در این رزمایش  شرکت نکنیم عواقب اجتماعی، فرهنگی و تاریخی اش به خودمان باز می گردد.  همه نهادهای حکومتی و تشکل های اجتماعی باید مجموعه ای را در راستای مدیریت تعریف شده و در جهت فریادرسی به نیازمندان به کار ببرند. 

این فعال  سیاسی گفت: احزاب تشکل ها و نهادها در اساسنامه های خود ضرورت حمایت های اجتماعی را درج کردند؛ الان بهترین فصلی است که احزاب از باب مسئولیت اجتماعی باید به داد مردم برسند. 

وی در پایان گفت: قرنطینه برای جامعه ای که قشر متوسط رو به پایین و افرادی با درآمدهای روزمزدی دارد زیان بار است؛ همه ما مسئولیم تا با کمک های محسوس این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۴:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99013017522
  • خبرنگار : 71511