علیرضا بختیاری ـ مدیرمسوول روزنامه دنیای اقتصاد ـ در گفتوگویی با ایسنا دربارهی تاثیر بیماری کرونا بر مطبوعات کاغذی گفت: هر کاری که در دنیا شکل میگیرد علیالقاعده یک مدل و الگویی دارد؛ اتفاقی که در ایران افتاده است در بقیه کشورها هم افتاده و وضع مطبوعات مکتوبشان قابل رصد و پیگیری است. ممکن است مطبوعات کاهش فروش یا کاهش تیراژ داشته باشند اما کشوری تولید و چاپ روزنامه را متوقف نکرده است و اتفاقا در شرایط قرنطینه مطبوعات چاپی را به دست مخاطبانشان میرسانند.
بختیاری درباره توزیع روزنامهها در شرایط قرنطینه گفت: در سطح تهران مشکلی درخصوص توزیع روزنامهها نداشتیم. در یکی دو استان مشکل توزیع داشتیم که آن هم با هماهنگیهایی که صورت گرفت حل شد.
او درباره اهمیت مطبوعات چاپی گفت: بخشی از رسانه، مطبوعات چاپی هستند. باید در اطلاعرسانی پاسخ سلیقههای مختلف داده شود و هیچ بخش از مطبوعات تعطیلبردار نیست. هر بخشی از مطبوعات در آموزش مردم موثرند و به رونق اقتصادی کمک میکنند.
بختیاری با بیان اینکه کرونا به عنوان مسالهای جهانی بر همه رسانهها تاثیر گذاشته و در موضوعات مختلف نمود پیدا کرده است، عنوان کرد: «الان در مطبوعات دنیا موضوع کرونا و اثر کرونا بر فعالیتهای مختلف که برای روزنامه ما فعالیت اقتصادی است موضوع اصلی است. تغییر اساسی در محتوا شکل نگرفته اما تاثیر کرونا بر بقیه بخشها غالب شده است.»
مدیر مسوول روزنامه دنیای اقتصاد، با اشاره به افزایش تعداد مخاطبان اشتراکی در روزنامهها، درباره توزیع مطبوعات گفت: ما مشترکینی داریم که از قبل بودهاند و روزنامه را برایشان ارسال میکنیم اما سیستم توزیع را نمیتوان به سرعت تغییر داد و نیاز به زمان دارد اما این امکان وجود دارد. توزیع در دنیا هم تغییر کرده و خیلی از کشورها مطبوعات چاپیشان مشترک محور است. این موضوع کمکم دارد جا میافتد و تعداد مشترکان ما هم رو به افزایش است. اما با تصمیم فوری و فکر نشده عملی نمیشود؛ موضوعی است که قابل مطالعه و بررسی است.
انتهای پیام