رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد

ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به ۲۸۱۷ نفر به دلیل سقوط

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به ۲۸۱۷ نفر به دلیل سقوط، طی سال گذشته خبر داد.

فرزاد رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به انجام بیش از ۱۰۰ هزار ماموریت اورژانسی درسال گذشته، گفت: کارشناسان اورژانس در مجموع، ۱۰۷ هزار و ۸۹۷ ماموریت تصادفی و غیر تصادفی انجام دادند.

 وی از افزایش ۳۷.۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از مجموع این ماموریت‌ها ۸۷ هزار و ۹۳۳ مورد ماموریت غیر تصادفی و ۱۹ هزار و ۹۶۵مورد ماموریت تصادفی بود.

وی ادامه داد: ۴۲هزار و ۷۴۸ بیمار غیر تصادفی و ۱۹هزار و ۴۸۱ مصدوم تصادفی توسط کارشناسان اورژانس این مرکز به بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: کارشناسان اورژانس برای ۲۲۸۹ مصدوم تصادفی اقدامات درمانی در محل انجام دادند.

وی با بیان اینکه فوتی‌های تصادفات رانندگی ۶.۵۳ درصز افزایش داشت، خاطر نشان کرد: در مجموع، فوت ۳۰۶۰ نفر در ماموریت‌های غیر تصادفی و ۳۱۰ نفر در ماموریت‌های تصادفی توسط کارشناسان اعزامی این مرکز تایید شد.

رحمانی، اضافه کرد: در این مدت برای ۵۶۷۳ بیمار قلبی، ۳۴۵۵بیمار تنفسی، ۹۱۲ نفر به دلیل سکته مغزی، ۲۸۵۵ نفر به علت مسمومیت غیر از مونوکسید کربن و ۸۶۳ نفر به دلیل مسمومیت با مونوکسیدکربن، خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99012514746
  • خبرنگار : 50004