معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد

کمک 50 میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان به مشاغل متضرر از کرونا

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از کمک 50 میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان برای کسانی که شغلشان تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته است خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجتبی یزدانی در دویست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارشی از اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در حوزه مبارزه با کرونا ویروس گفت: در اواخر بهمن ماه که بحث این بیماری مطرح شد در دفتر شهردار تهران جلسه‌ای با حضور معاونین، شهرداران مناطق و وزارت بهداشت تشکیل شد که در پی آن پنج کارگروه برای مبارزه با این بیماری تشکیل شد.

وی افزود: کارگروه خدمات شهری که علاوه بر سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه خدمات شهری، پیشتیبانی از شرکت شهروند و بخش حمل و  نقل عمومی نیز به این کارگروه سپرده شد، توسط معاونت خدمات شهری راهبری شد.

وی ادامه داد: در این راستا اطلاع رسانی و تبلیغات در سطح شهر آغاز شد که گزارشات آن به اعضای شورا ارائه شده است. در این مسیر تبلیغات با استفاده از بیلبوردها انجام شد و حتی بخش خصوصی نیز که در حوزه تجاری قرارداد داشتند داوطلبانه در این حوزه شهرداری تهران را همراهی کردند.  برای هر یک از سازمان‌ها پروتکل‌های ویژه‌ای تدوین و به صورت جداگانه به آنها داده می‌شد اما محور موضوعات آموزش پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها و حفاظت فردی و همچنین مردمی که با این بخش‌ها ارتباط داشتند بود. علاوه بر اینها ضد عفونی بخش‌های مختلف در شهرداری در همین حوزه خدمات شهری پیگیری شد.

 معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص ضدعفونی اماکن مختلف توسط شهرداری گفت: اسکان‌های کارگری در حوزه خدمات شهری، سازمان بوستان‌ها و سازمان میادین میوه و تره بار به صورت مجزا انجام می‌شد علاوه بر این غربالگری کارکنان نیز با همکاری شرکت شهر سالم در  حال انجام است.

وی تاکید کرد: کارهای شاخصی که در حوزه مبارزه با کرونا ویروس انجام شده است تجهیز آتش نشانی به هفت دستگاه خودرو چهار تنی برای ضدعفونی اماکن مختلف بود البته در همین مدت تجهیزات دیگری نیز آماده و بهره برداری شد 100 اکیپ در بخش ضدعفونی ، عملیات گندزدایی و ضدعفونی این کار را انجام می‌دهند به شکلی که به جز ساختمان‌های خود آتش نشانی اماکن بزرگی همچون بازارهای میادین میوه و تره بار و بیمارستان‌ها نیز توسط آتش نشانی ضد عفونی می‌شود.

یزدانی در تشریح اقدامات سازمان میادین میوه و تره بار نیز تصریح کرد: در این حوزه علاوه بر بهره برداران نیروهای سازمان میادین، اسکان‌های  کارگری و مردم هم باید مورد توجه قرار می‌گرفتند لذا در 250 میدان کار ضد عفونی آغاز شد که این کار توسط سازمان خود میادین انجام می‌شد اما میادین بزرگ توسط سازمان آتش نشانی ضد عفونی می‌شدند. همچنین موضوع فاصله گذاری اجتماعی در میادین اجرایی شد و در حال حاضر نیز در حال انجام است و مردم خوشبختانه رعایت می‌کنند. موضوع فروش غیر حضوری را نیز راه انداختیم به شکلی که این کار در 13 میدان اصلی این سازمان در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش مراجعه به سازمان میادین میوه وتره بار با توجه به اختلاف قیمت چشمگیر با سطح شهر گفت: امسال موضوع توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازار نیز به بهترین شکل ممکن در میادین میوه و تره بار انجام شد.

یزدانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح اقدامات خدمات شهری در حوزه مدیریت پسماند گفت: کار خوب توقف تفکیک پسماند با اعلام شیوع این بیماری انجام شد و با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی با افراد متخلف در این حوزه برخورد شد. جمع آوری و دفن پسماندهای بیمارستانی در حال حاضر به حدود 110 تن در روز رسیده اما با این حال همه تلاش را به کار گرفته‌ایم که این دفن به صورت کاملا بهداشتی انجام شود. برای تامین تجهیزات بهداشتی کارکنان این حوزه نیز امکانات توسط حوزه مالی شهرداری خریداری می‌شود.

 معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص سازمان بهشت زهرا (س) نیز گفت: ما در پایان سال موضوع پنجشنبه و جمعه آخر سال را داشتیم که خوشبختانه با توصیه‌های مکرر  و همکاری شهروندان شاهد دو پنجشنبه و جمعه خلوت پایانی سال بودیم.

وی افزود: نخستین کاری که در این سازمان انجام دادیم خرید چند سردخانه بود که اگر بحرانی ایجاد شد مشکلی در این بخش نداشته باشیم. بعد از آن نیز سوله بحران را راه انداختیم و مجوز گرفتیم در زمینی در خود بهشت زهرا در این حوزه برای 10 هزار نفر موارد اجرایی را انجام دادیم. البته در بهشت زهرا هیچ یک از متوفیان در بخش جداگانه دفن نمی‌شوند و این آماده سازی تنها برای آمادگی بیشتر است.

وی ادامه داد: سازمان‌های آب و فاضلاب ، بهداشت و محیط زیست کاملا به تصفیه خانه و کارهای فنی سازمان بهشت زهرا نظارت دارند و هر روز نماینده ثابت آنها در سازمان بهشت زهرا مستقر است ، علاوه بر این سازمان بازرسی کل کشور و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز بازدیدهایی از سازمان بهشت زهرا داشته‌اند.

یزدانی در ادامه به تعطیلی مراکز عرضه پرنده‌های زینتی ، بازارهای روز، نمایشگاه‌های بهاره و مراکز خرید خودرو اشاره کرد و افزود: از هفتم فروردین ماه نیز بحث تعطیلی بوستان‌ها اجرایی شد و برای جلوگیری از تجمع شهروندان در مراکز خرید هشت فروشگاه شهروند فعالیت خود را 24 ساعته کردند.

وی به کمک چهار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای نیروهای کارگری شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: چهار میلیارد تومان به نیروهای کارگری پسماند و بهشت زهرا پرداخت کردیم واسناد آن تحویل بنیاد مستضعفان شد و یک چهار میلیارد دیگر به شهرداری مناطق داده شد برای کسانی که شغل خود را از دست دادند که توزیع این مبلغ نیز با نظارت اعضا انجام شد.

وی تاکید کرد: امروز نیز پنج میلیارد  تومان دیگر می‌گیریم تا برای کسانی که شغلشان تحت تاثیر  قرار گرفته است پرداخت کنیم.

 معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: امسال علاوه بر اقدامات برای مبارزه با کرونا موضوع استقبال از نوروز و نیمه شعبان را داشتیم. همچنین بارندگی‌های اخیر که به شکلی بی سابقه در تهران وجود داشت برای مثال در ایستگاه مهر آباد 55 میلیمتر بارندگی داشتیم در شیمرانات 108 میلیمتر، و در مجموع بارش‌های سال آبی 98-99 در ایستگاه‌های تهران تا 22 فروردین سال جاری 373 میلیمتر بوده که در بلند مدت آن نیز 236 میلیمتر بوده به این ترتیب افزایش 58 درصدی بارش‌ها در بلند مدت و افزایش 7.4 درصدی بارش‌ها نسبت به سال قبل را شاهد بودیم اما با تلاش همه بخش‌های شهرداری و کمک اعضای شورا توانستیم این بارش‌ها را به خوبی مدیریت کنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99012413445
  • خبرنگار : 71505

برچسب‌ها