به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بانک رفاه کارگران ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده کسب و کارها از ۲۳ فروردین در استانها و از ۳۰ فروردین در تهران میتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند، بیگمان با شروع دوباره معاملات، حجم مبادلات بانکی نیز افزایش خواهد یافت و به طور قطع ضرورت مراجعه به بانکها نیز افزایش مییابد، اما واقعیت این است که تا زمانی که استفاده از اسکناس و مسکوکات را به حداقل نرسانیم همچنان سایه خطر را احساس خواهیم کرد، زیرا طبق گفته اپیدولوژیستها ویروس کرونا دیگر ریشهکن نمیشود و مانند سایر ویروسها همیشگی خواهد بود و از آنجایی که بین ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان نیاز هست تا واکسن آن ساخته شود.
تنها راه، پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی است.
از طرف دیگر اسکناس و مسکوکات یکی از منابع اصلی و منشاء آلودگی و انتقال ویروس کرونا به شمار میرود و برای جلوگیری از بیماری تا حد امکان باید از وجه نقد در معاملات استفاده نکنیم و با استفاده از پرداخت های غیرحضوری سطح تماس با اسکناس را به حداقل ممکن برسانیم.
در واقع بهره گرفتن از خدمات غیر حضوری و آنلاین نظیر سامانههای اینترنت بانک، موبایل بانک، همراه کارت، تبلت بانک، همبانک و تلفنبانک یکی از راههای ادامه فاصلهگذاری اجتماعی حتی پس از بازگشایی کامل کسب و کارها است، زیرا بهرهگیری از خدمات بانکداری الکترونیک نیاز به تردد در سطح شهرها برای انجام امور بانکی را کاهش میدهد.
به طور قطع برخی بانکها همچون رفاه کارگران اقدامات لازم در راستای بانکداری الکترونیک را توسعه دادهاند، از این رو همه شهروندان میتوانند در سراسر کشور برای جابجایی و انتقال پول بین حسابهای خود یا سایر افراد، پرداخت قبوض، خریدهای اینترنتی و حتی خریدهای نقدی خود می توانند از خدمات الکترونیکی بانک رفاه در این روزهای دشوار استفاده کنند.
سامانههای الکترونیکی بانک رفاه به منظور ارائه امکانات سختافزاری و نرمافزاری به مشتریان که با استفاده از آنها بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک، در هر ساعت از شبانه روز از طریق کانالهای ارتباطی ایمن و با اطمینان عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند شامل؛ اینترنت بانک (حقیقی- حقوقی)، سرویسهای مالی الکترونیکی (پرداخت قبوض، پرداخت اقساط با کارت های شتابی، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت مستقیم قبوض همراه اول و پرداخت حق بیمه با کارت شتابی)، سرویسهای اطلاعرسانی (استعلام پرداخت قبوض، استعلام اصالت ضمانتنامه ها، شبا، دریافت شماره کارت تسهیلات و مشاهده گواهی تمکن مالی)، تجارت الکترونیک (درگاه پرداخت اینترنتی)، موبایل بانک، تبلت بانک، همبانک رفاه، رمز یکبار مصرف موبایلی(OTP)، اپلیکیشن موبایلی همراه کارت رفاه، رمز دوم پویا (یکبار مصرف)کارت، خدمات اینترنتی رفاه کارت(CIS)، سامانه نوبت دهی تحویل سکه، گواهی دیجیتال، برداشت وجه بدون کارت، کمک به سازمان های خیریه و ... است.
ادامه رعایت فاصلهگذاری اجتماعی با خدمات بانکداری الکترونیک بانک رفاه
کارکنان شبکه بانکی از جمله بانک رفاه کارگران، در نبرد با ویروس کرونا به صورت شیفتی کردن پرسنل در حال ارائه خدمات به مردم هستند. از این رو مشتریان با کاهش سطح مراجعه غیرضروری خود به بانکها و انجام کارهای بانکی خود با خدمات الکترونیکی بانک رفاه، به بسیج ملی شکست ویروس کرونا کمک میکنند.
این بانک با ارائه خدمات الکترونیک آنلاین و ۲۴ ساعته سهم خود را در مراقبت از شهروندان ایفا می کند. در همین راستا مردم نیز میتوانند با استفاده از این ظرفیت با تضمین سلامت خود و خانواده از باری که این روزها بر دوش کادر پزشکی و پرستاران به عنوان مبارزان اصلی علیه کرونا است، بکاهند.
یکی از اقداماتی که مردم میتوانند این روزها برای تسریع در فعالیتهای خود استفاده کنند، بهرهگیری از خدمات تلفنبانک رفاه است و مشتریان با داشتن نام کاربری و رمز ورود با شماره تماس ۸۳۰۷-۰۲۱ خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. در واقع مشتریان با بهرهگیری از خدمات الکترونیک بانک رفاه میتوانند فعالیت هایی همچون دریافت سه گردش آخر حساب، دریافت موجودی، انتقال وجه، شارژ تلفن همراه، پرداخت جرایم رانندگی، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات، عملیات کارت از جمله تغییر رمز، اطلاع از وضعیت چک و دریافت صورت حساب را انجام دهند.
بانک رفاه یک بانک سلامت محور هم است، از این رو فعالسازی سامانه همبانک رفاه را با شماره گیری کد #۷۱۳* میسر کرده است و مشتریان میتوانند در کنار تبلت بانک، همراه کارت و اینترنت بانک رفاه از خدمات آنلاین این بانک استفاده کنند و در شرایطی که مراقب سلامت خود و اعضای خانواده هستند به فعالیت های بانکی نیز می پردازند.
بانک ها از ابتدای شیوع کرونا در ایران همواره خدمات مشتریان را ارائه کردهاند و همین مسئله باعث شده تعدادی از کارکنان آنها به کرونا مبتلا شوند که برخی از آنها نیز به رحمت ایزدی پیوستند، این مساله حاکی از این است که بانکها همواره به رسالت خود پایبند بوده اند، با این حال در این مسیر برخی بانک ها همچون رفاه کارگران پا را فراتر گذاشته و برای صیانت از جان هموطنان خدمات الکترونیکی خود را توسعه داده است تا مشتریان بتوانند با استفاده از سامانههای الکترونیکی این بانک از حضور در شعب بینیاز شوند و در کنار خانواده ضمن رعایت نکات بهداشتی فعالیتهای بانکی خود را نیز انجام دهند.
انتهای رپرتاژ آگهی