یک فعال سیاسی:

قانون کافی برای جهش تولید وجود دارد/ مدیریت جهادی و نظارت دقیق لازمه تحقق شعار سال است

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام با تاکید بر اینکه برای رشد و رونق اقتصادی و جهش تولید  قانون کم نداریم، گفت : مهمتر از قانون ضمانت اجرایی آن و اراده قوی مسئولان برای انجام کار و ناظران برای نظارت است.

خدابخش داودی نصر ‌در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته سال رونق تولید نام گرفت و انتظار ‌این بود که تولید به معنای واقعی رونق بگیرد و آثار آن در زندگی مردم محسوس شود، لذا باید طوری عمل کرد که این نامگذاری در حد مفهوم نماند.
وی با بیان اینکه جهش بر خلاف تولید باید اثراتش در زندگی مردم محسوس تر باشد، تصریح کرد: جهش تولید الزاماتی مانند مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واردات بی رویه و هماهنگی بین بخش های مختلف حاکمیت با دولت است که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود با ظرافت کامل بر آن تاکید فرمودند.
دبیر جامعه اسلامی مهندسین ایلام با تاکید بر اینکه در زمینه رشد و رونق اقتصادی قانون کم نداریم، ادامه داد: سند چشم انداز ۲۰ ساله، سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و رفع موانع تولید تنها بخشی از این اسناد هستند.
این مدرس دانشگاه گفت‌: مهمتر از قانون ضمانت اجرایی آن و اراده قوی مسئولان برای کار و ناظران برای نظارت است.
داودی نصر تصریح کرد: مبانی جهش اقتصادی با ظرافتی خاص در برنامه اقتصاد مقاومتی مشتمل بر مولفه های درون زایی، برون گرایی، مردمی کردن اقتصاد، اقتصاد دانش بنیان، بهره وری و عدالت محوری است.
این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه تا زمانی که بیش از ۸۰ درصد اقتصاد، دولتی است، تحقق برخی راهبردها مشکل می شود، تصریح کرد: برای تحقق شعار امسال‌ بانک‌ها باید  اعتبارات و سپرده های مردمی را به سمت تولید و حرکت در مسیر بهره وری هدایت کنند تا آنچه را که به صلاح مردم است، محقق شود.
داودی نصر، با تاکید بر اینکه ایجاد جهش اقتصادی شدنی است فقط کمی اراده و ایمان می خواهد، تصریح کرد: با وجود مدیران کارآمد و دارای روحیه جهادی و تفکر بسیجی غلبه بر مسائلی مانند تورم، گرانی، بیکاری، رکود اقتصادی، بنگاه داری بانک ها، ضعف پایه های مالیاتی، قاچاق کالا و ارز، واردات بی رویه، مهاجرت روستاییان امری شدنی است و به کارگیری منابع غنی کشور نیازمند تدبیر است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99012212127
  • خبرنگار :