اله مراد عفیفی پور در گفت و گو با ایسنا، یکی از اقدامات مهم و موثر سال گذشته ( رونق تولید )را اجرای طرحی موسوم به "کنترل دسترسی"( (Access Control)عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح با هدف ساماندهی و نظم دهی ترددها به مجتمع بندری شهیدرجایی و هوشمند سازی دروازه های ورودی منطقه ویژه اقتصادی، طراحی، استقرار و اجرا شد.
وی افزود: در همین راستا و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی با هدف توزیع عادلانه بار، استفاده از این زیر ساخت در دستور کار قرار گرفت که با موفقیت عملیاتی و اجرا شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در قالب گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون ها، طی سال گذشته جلسات متعددی بین مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار و پس از بررسی و پایش متعدد، رفع موانع و نقاط ضعف همچنین تقویت نقاط قوت طرح با موفقیت به انجام رسید.
عفیفی پور، اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح "کنترل دسترسی" و تبادل اطلاعات الکترونیکی در بستر نرم افزاری ایجاد شده بین دو سازمان و بخش های صنفی مربوطه را عامل کلیدی در موفقیت این طرح دانست.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه حمل و نقل چند وجهی در مقاسیه با شیوه های سنتی حائز مزایایی متعددی است، اظهار کرد: ارتقا و تقویت حمل و نقل چند وجهی و گسترش سرمایه های متمرکز یکی از مهمترین مولفه هایی است که درسال جهش تولید در دستور کار بنادر استان قرار دارد.
عفیفی پور با اشاره به ظرفیتها و زیرساخت های ایجاد شده درجهت گسترش و تعمیم حمل و نقل ترکیبی در بندر شهیدرجایی عنوان کرد: سال گذشته ایجاد خطوط جدید ، بازسازی و نوسازی خطوط ریلی یکی از مهمترین الویتهای عمرانی این بندر بود و امسال بهره گیری از مزیت های ایجاد شده با هدف یکسان سازی فعالیتها، همچنین حفظ و توسعه بازارهای صادراتی به منظور حمایت از تولید در کشور و منطقه را به جدیت دنبال خواهیم کرد.
این مقام مسئول بهره گیری از بسترهای ایجاد شده درحمل و نقل چندوجهی در بنادری همچون شهید رجایی را بهترین شیوه درمقایسه با سیستم های رایج سنتی دانست و عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های موجود در حمل و نقل چند وجهی از بروز مشکلاتی همچون تاخیر در امر تخلیه و بارگیری، افزایش هزینه های زائد که در فرایندهای سنتی مترتب است، جلوگیری کرده و با بهره برداری حداکثری از سرمایه گزاری ایجاد شده با هزینه های پایین، مزیت عمده ای در بهره برداری از منابع کشور ایجاد کرده و ارزش افزوده قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.
به گفته عفیفی پور امکان انتقال سریع مواد اولیه، کاهش مصرف انرژی، تسریع در امر صادرات کالاهای تولیدی و سهولت در امر حمل و نقل از یکسو، یکسان سازی فعالیتها و آیین نامه های مشترک در سطح بین المللی با تقویت حمل و نقل چند وجهی را از سوی دیگر مهمترین مولفه ها و مزیتهایی برشمرد که منجر به توسعه بازرگانی بین المللی و جهش تولید در کشور خواهد شد.
انتهای پیام