عضو تیم ملی کبدی بانوان مطرح کرد:

نوروز ۹۹ و دیدوبازدیدهایی از نوع مجازی

عضو تیم ملی کبدی بانوان گفت: بهتر است مردم نوروز ۹۹ دید و بازدیدهای نوروزی را لغو کنند تا شیوع کرونا کاهش پیدا کرده و ریشه‌کن شود؛ در حال حاضر در عصر تکنولوژی قرار داریم می‌توانیم تماس صوتی و تصویری را جایگزین دیدوبازدیدهای کنیم.

فاطمه خدابنده‌لو عضو تیم ملی کبدی بانوان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این روزها حضور مردم در منازل ضروری است و پزشکان تأکید دارند که قرنطینه خانگی برای شکست کرونا ضرورت دارد. ممکن است در اثر کرونا جان خود و یا یکی از عزیزانمان را از دست دهیم به همین جهت از مردم خواهش می‌کنم از خانه خارج نشوند.

عضو تیم ملی کبدی بانوان خاطرنشان کرد: حضور در منزل مزایا و معایبی دارد و یکی از مزایای آن حفظ سلامت همگان است چون تنها راه جلوگیری از ابتلا به کرونا پیشگیری و عدم حضور در اجتماع است.

وی در خصوص دیدوبازدید در نوروز بیان کرد: بهتر است مردم نوروز ۹۹ دید و بازدیدهای نوروزی را لغو کنند تا شیوع کرونا کاهش پیدا کرده و ریشه‌کن شود؛ در حال حاضر در عصر تکنولوژی قرار داریم و می‌توانیم تماس صوتی و تصویری را جایگزین دیدوبازدیدهای کنیم.

خدابنده‌لو خاطرنشان کرد: ممکن است افراد ناقل ویروس کرونا باشند و با دید وبازدید آن را با دوستان و اقوام خود منتقل کنند، مردم عید همدیگر را نبینند بهتر از آن است که هیچ وقت یکدیگر را نبینند.

وی تشریح کرد: در حال حاضر شرایط اقتصادی برای بسیاری از افراد دشوار شده است و الان فصل همدلی است تا ضمن دستگیری معنوی از یکدیگر از جان بقیه حفاظت کنیم. بهتر است صاحبخانه‌ها فرصت داده و کرایه‌ها را دیرتر بگیرند تا بدین طریق همدلی افزایش پیدا کند و سرپرستان خانوار نگران وضعیت اقتصادی خانواده و بدهی‌های خود نباشند.

این بانوی عضو تیم ملی اشاره کرد: برخی از ورزشکاران با خرید و توزیع ماسک و لوازم بهداشتی گام‌های خوبی را برداشتند؛ علاوه بر آن رسانه‌های می‌توانند با پاسخگویی به شبهات مردم در فضای مجازی آنان را از سردرگمی نجات دهند؛ امیدواریم با اطلاع‌رسانی درست رسانه‌ها مردم کرونا را جدی بگیرند.

خدابنده‌لو در پایان یادآور شد: گاهی برخی از افراد گمان می‌کنند که ژن برتر هستند و امکان ابتلای آنان به ویروس وجود ندارد، باید همه دست به دست هم دهیم تا با حضور در منزل این ویروس را ریشه‌کن کنیم و با این کار جان خود و دیگر شهروندان را حفظ کنیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98122922075
  • خبرنگار :