فرماندهی عملیات مشترک عراق خواهان خروج نیروهای بیگانه شد

فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (شنبه) خواهان اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است: در رأس ساعت ۱۱ صبح امروز شنبه اردوگاه التاجی در معرض حملات ۳۳ موشک کاتیوشا به یگان‌های پدافند هوایی عراق و در نزدیکی هیئت ائتلاف بین‌المللی قرار گرفت. نیروهای ما هفت سکوی پرتاب موشک را پیدا کردند که موشک‌ها از آنها در منطقه ابو عظام در نزدیکی التاجی در شمال بغداد شلیک شده بود. ۲۴ موشک آماده شلیک را نیز پیدا کردند و این موشک‌ها را خنثی نمودند.

در این بیانیه آمده است: این حمله به زخمی شدن تعدادی از نیروهای پدافند هوایی انجامید که وضعیت آنها بسیار وخیم است، ما تمامی تدابیر لازم را برای پیگرد کسانی که دست به اقدام خصمانه زده‌اند اتخاذ خواهیم کرد. نمی‌توان امنیت عراق را به این صورت به بازی گرفت. هر کس که دست به این اقدام زده است باید خود را معرفی کند تا تبعات قانونی و شرعی این اقدام را بر عهده بگیرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد: ما مخالف این هستیم که نیروهای آمریکایی و نیروهای دیگر دست به اقدامی بدون موافقت دولت عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح بزنند؛ همان طور که در گذشته نیز این کار را کرده بودند. آنها با این اقدام نه تنها این حملات را محدود نمی‌کنند بلکه آن را تشدید کرده و توانایی دولت عراق را تضعیف می‌کند و باعث تلفات بیشتری در میان عراقی‌ها و غیره می‌شود که این مسئله ایجاب می‌کند اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر لزوم عقب‌نشینی و خروج نیروهای بیگانه از عراق هر چه تسریع شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98122418499
  • خبرنگار : 71457