رئیس سازمان صنعت معدن استان:

11 واحد تولید مواد ضدعفونی در کرمانشاه داریم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت یازده واحد تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست در استان، گفت: تاکنون 40 تن ضدعفونی کننده سطوح در استان توزیع کرده‌ایم.

محسن دارابی در نشست تعدادی از دستگاه های عضو ستاد مقابله با کرونا در کرمانشاه با دادستان که امروز (24 اسفند) برگزارشد، بابیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت مدیریت توزیع ضدعفونی کننده های سطوح را در استان برعهده دارد، اظهار کرد: یازده واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست در استان داریم.

وی بااشاره به تولید 50 تن ضدعفونی کننده سطوح در استان طی هفته های گذشته، گفت: از این میزان 40 تن را توزیع کرده ایم و 10 تن نیز در انبار موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه این تولیدات به منظور گندزدایی شهر در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، اضافه کرد: خوشبختانه از بابت تولید ضدعفونی کننده سطوح هیچ مشکل و کمبودی در استان نداریم.

وی میزان تولید ژل و محلول ضدعفونی کننده دست استان را نیز 53 تن اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون 39 تن توزیع شده و 14 تن دیگر نیز در انبار داریم که توزیع خواهد شد.

دارابی در ادامه مشکل کنونی واحدهای تولیدی ژل و ضدعفونی کننده دست در استان را کمبود الکل اتانول برای تولید این محصولات عنوان کرد و گفت: امیدواریم طی این هفته 60 تا 70 هزار لیتر الکل اتانول وارد استان شود تا مشکلی برای تولید ضدعفونی کننده های برپایه الکل نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با رسیدن این میزان الکل اتانول این هفته پمپاژ خوبی در بحث ژل و محلول های ضدعفونی کننده دست در بازار خواهیم داشت. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: هرچند اولویت کنونی توزیع ژل و محلول های ضدعفونی کننده دست با داروخانه ها است، اما فروشگاه های منتخب و فروش اینترانتی را نیز بهتر است وارد چرخه توزیع کنیم تا این تولیدات سریع تر به دست مردم برسد.

وی همچنین بااشاره به ضرر مالی صنوف و تعدادی از واحدهای تولیدی کرمانشاه، افزود: انتظار داریم باتوجه به خسارتی که این واحدها از کرونا دیده اند، مالیات ماه‌های  پایانی سال از آنها گرفته نشود.

دارابی متذکر شد: باید به این واحدها کمک کنیم تا پس از فروکش شدن کرونا شاهد ورشکستگی آنها و افزایش تعداد بیکاران استان نباشیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98122418322
  • خبرنگار : 50184