سیدعلی شفیعی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه اگر کارت هوشمند ملی و شناسنامه فردی مفقود شد یا به سرقت رفت چه اقدامی باید انجام دهد، اظهار کرد: فرد بایستی برای دریافت کارت هوشمند ملی المثنی به دفاتر ثبتاحوال مراجعه کند، زیرا دفاتر پست و پیشخوان کارت هوشمند ملی المثنی صادر نخواهند کرد.
این مسئول ادامه داد: همچنین در خصوص مفقود شدن شناسنامه نیز افراد میبایست برای دریافت شناسنامه المثنی به دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کرده که پس از درخواست، برای آنها صادر خواهد شد.
وی افزود: در صورت مفقود شدن کارت هوشمند ملی، آن کارت باطل شده و فرد بایستی برای صدور مجدد کارت ثبتنام انجام دهد که البته این افراد شامل مرحله پیشثبتنام نمیشوند.
شفیعی با بیان اینکه کارتهای ملی جدید، هوشمند بوده و امکان سوءاستفاده از آن وجود ندارد، گفت: بنابراین نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت، زیرا در حین ثبتنام، اسکن اثر انگشت و امضای دیجیتال فرد ثبت شده که این امر از سوءاستفاده کارت هوشمند ملی جلوگیری خواهد کرد.
مدیرکل ثبتاحوال استان زنجان یادآور شد: گاهی یابنده کارت هوشمند ملی و یا شناسنامه آن را به صندوق پست انداخته و در نهایت اداره پست این موارد را به اداره ثبتاحوال ارسال میکنند. افرادی که مدارک شناسایی خود را گم کردهاند، میتوانند با مراجعه به پرتال ثبتاحوال و در بخش مدارک پیدا شده با ثبت کارت ملی خود، از پیدا شدن مدرک شناسایی و واصل شدن آن به اداره ثبتاحوال، اطمینان حاصل کنند.
انتهای پیام