حکم قاضی آمریکایی به آزادی چلسی منینگ بعد از اقدام به خودکشی

بعد از آنکه وکلای چلسی منینگ، عامل افشای انبوه اسناد محرمانه دولتی آمریکا به وب سایت ویکی لیکس از خودکشی او در زندان خبر دادند یک قاضی فدرال آمریکایی اعلام کرد که وی بعد از بازداشتی ۱۰ ماهه از زندان آزاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه سی‌ان‌ان، این قاضی فدرال آمریکایی گفت:‌ چلسی منینگ با توجه به اینکه دیگر نیازی به شهادت او به یک هیأت منصفه بزرگ محرمانه نیست از زندان آزاد خواهد شد. این در حالی است که چلسی منینگ از دادن این شهادت به این هیأت منصفه خودداری کرده بود.

قاضی آنتونی ترنگا از شهر آلکساندریا در ایالت ویرجینیا آمریکا روز پنج‌شنبه در حکمش نوشت: آزادی چلسی منینگ رخ می‌دهد چون کار این هیأت منصفه بزرگ به نتیجه رسیده است.

او ادامه داد: دادگاه به این نتیجه رسیده که دیگر نیازی به حضور چلسی منینگ در برابر این هیأت منصفه بزرگ نیست و با توجه به این مسئله بازداشت وی دیگر در راستای هیچ نیتی برای اعمال فشار نیست.

در عین حال به گفته این قاضی چلسی منینگ به خاطر خودداری از ایراد شهادت مبلغ ۲۵۶ هزار دلار جریمه شده است. چلسی منینگ زمانی که هنوز جنسیت خود را به زن تغییر نداده و به عنوان یک مرد و با نام "بردلی منینگ" شناخته می‌شد متهم به افشای انبوهی از اسناد محرمانه دولت آمریکا به وب سایت افشاگر ویکی لیکس شده بود.

به گفته مویرا ملتزر کوهن، وکیل چلسی منینگ، موکلش تا اواخر روز پنج‌شنبه از زندان آزاد نشده بود.

وکلای منینگ اخیرا اعلام کردند که او در زندان خودکشی کرده و به بیمارستان منتقل شده است.

منینگ در سال ۲۰۱۳ از بابت اتهام افشای میلیون‌ها سند محرمانه وزارت خارجه آمریکا به ویکی لیکس محکوم شناخته شد.

بعدها باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا مجازات حبس او را کاهش داد و منینگ با گذراندن حدود هفت سال حبس در زندان نظامی ماه مه ۲۰۱۷ آزاد شد اما سال گذشته میلادی مجددا از بابت یک تحقیقات درباره ویکی لیکس و جولیان آسانژ برایش احضاریه صادر شد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98122317496
  • خبرنگار : 71415

برچسب‌ها