اعزام کوچکترین بیمار مشکوک به کرونا از جهرم به شیراز

یک کودک شیرخواره جهرمی، به عنوان کم سن و سالترین بیمار مشکوک به کووید ۱۹، برای انجام اقدامات تشخیصی نهایی به شیراز اعزام شده است.

روز شنبه ۱۷ اسفندماه، اخباری مبنی بر اعزام یک کودک شیرخوار با علائم کووید۱۹ از جهرم به شیراز منتشر شد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در گفت و گو با ایسنا تاکید کرد که این مورد مشکوک به بیماری کروناویروس جدید بوده است.

دکتر محمد رحمانیان گفت: این کودک با علائم بیماری تنفسی به مرکز درمانی جهرم آورده شد و پزشکان یکی از مشکلات او را بیماری قلبی تشخیص داده و برای بررسی وضعیت ابتلا به کووید ۱۹ دستور اعزام به شیراز را صادر کرده بودند.

رحمانیان یادآور شد که این کودک بیمار از ساکنان یکی از شهرهای اطراف شهر جهرم است.

او با اشاره به اینکه آزمایشهای قبل از ازدواج هم در جهرم متوقف شده است، از شهروندان این شهرستان درخواست کرد که توصیه های پزشکان و مسئولان بهداشتی در مورد بیماری کوید ۱۹ را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا و براساس اخبار منتشر شده از سوی روابط عمومی علوم پزشکی جهرم، کودک بیمار منتقل شده به شیراز ۲ ماهه بوده و با علائم تب و تنگی نفس در بیمارستان استاد مطهری جهرم مورد معاینه قرار گرفته و سپس به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده است.

دکتر وحید مقرب متخصص اطفال و رئیس بخش کودکان دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز پیش از این گفته بود که این کودک دارای مشکل قلبی بوده و مشکل حاد تنفسی او که شبیه ذات الریه است نیز به بیماری قلبی او بر می گردد.

این پزشک فوق تخصص کودکان یادآور شد که این کودک خردسال ۵۰ روزه برای آزمایش تکمیلی و انجام اقدامات درمانی به شیراز منتقل شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98121813899
  • خبرنگار :