نهادهای اجرایی نسبت به تهیه دستگاه تب‌سنج لیزری اقدام کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا مقرر شده به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تداوم خدمت‌رسانی ادارات، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به تهیه دستگاه تب‌سنج لیزری در ورودی اصلی، جهت کنترل دمای بدن کارمندان و مراجعه‌کنندگان اقدام کنند.

احمدحسین فتایی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا لرستان، اظهار کرد: نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان چهارشنبه، پانزدهم اسفندماه جاری به ریاست محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و طی آن مصوباتی به تصویب رسید.

وی افزود: در این نشست، مقرر شد اداره‌کل صمت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به برنامه‌ریزی لازم جهت توزیع مناسب اقلام ضروری از قبیل ماسک، ژل، دستکش، الکل و ... در سطح داروخانه‌های استان اقدام کنند.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا لرستان ادامه داد: همچنین مقرر شد به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تداوم خدمت‌رسانی ادارات، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به تهیه دستگاه تب‌سنج لیزری در ورودی اصلی، جهت کنترل دمای بدن کارمندان و مراجعه‌کنندگان اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: همچنین مقرر شد شهرداری‌ها نسبت به ضدعفونی مستمر پایانه‌های مسافربری درون و برون‌استانی اقدام کنند و از برگزاری بازارها و بازارچه‌های هفتگی در سطح شهرها ممانعت به عمل آورند.

فتایی ادامه داد: همچنین مقرر شد به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، اداره‌کل دادگستری به‌منظور جلوگیری از تجمع در دادگاه‌ها ترتیبی اتخاذ کنند که متقاضیان با برنامه زمان‌بندی مشخص به مراجع قضایی مراجعه کنند و اداره‌کل امور زندان‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ضدعفونی زندان‌ها اقدام کند.

دبیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا لرستان اضافه کرد: همچنین در این نشست، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص ادامه فعالیت کارگاه‌های ساختمانی تصمیم‌گیری نمایند و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و صداوسیمای مرکز لرستان نسبت به تولید محتوا و اطلاع‌رسانی جهت جلوگیری از برگزاری برنامه‌های چهارشنبه آخر سال و مراسم زیارت اهل قبور در پایان سال اقدام کنند، همچنین مقرر شد مخابرات استان همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی جهت ارسال پیامک‌های آموزشی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به‌عمل آورد و بانک‌ها در تمام شهرستان‌های استان نسبت به ضدعفونی مستمر دستگاه‌های خودپرداز اقدام و در راستای سیاست‌های اعلام شده توسط بانک مرکزی شرایط عدم مراجعه افراد جهت انجام عملیات بانکی را فراهم آورند و شهرداری‌ها نیز نسبت به تهیه اقلام ضروری جهت حفاظت فردی در غسال‌خانه‌ها اقدام کنند.

فتایی بیان کرد: همچنین مقرر شد، شهرداری‌های استان نسبت به جمع‌آوری مستمر پسماندهای شهری و ضدعفونی ماشین‌آلات و سطل‌های زباله به‌صورت روزانه اقدام کنند و اداره‌کل صمت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی ضمن شناسایی کارگاه‌های غیرمجاز تولید ماسک از عرضه آن در سطح شهر جلوگیری کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98121713565
  • خبرنگار : 50176