حسین محسنی، مدیر گالری «آرتیبیشن» از جمله این فعالان است که باور دارد باید از خانهنشینی بسیاری مردم استفاده کرد و با توجه به اینکه در شرایط فعلی فرصت بیشتری برای مطالعه وجود دارد، میتوان محتوای بیشتر و بهتری را در اختیار علاقهمندان به هنر قرار داد.
محسنی در گفتوگو با ایسنا درباره راهکارهای گالریها برای حفظ ارتباطشان با مخاطبان در شرایط فعلی کشور، اظهار کرد: امسال آنقدر اتفاقات بدی افتاد که انگار گالریها به صورت خود به خودی برای این شرایط آماده شدند. امروز اگر به صفحات گالریهای مختلف در شبکههای اجتماعی مراجعه کنید، متوجه میشوید که چند رویکرد جدید به وجود آمده است؛ به عنوان مثال بسیاری از گالریها شروع به تولید محتوا کردهاند و دیگر فقط بحث فروش مطرح نیست.
او ادامه داد: به طور کلی تصور بر این است که چون مردم در این شرایط نمیتوانند همانند سابق در جامعه حضور داشته باشند، طبیعتا نیاز به اوقات فراغت دارند و بر همین اساس نیز برخی گالری تصمیم گرفتهاند با تولید محتواهای آموزشی همانند معرفی هنرمندان این ارتباط را با مخاطبانشان حفظ کنند.
محسنی خاطرنشان کرد: ما نیز در گالری آرتیبیشن مزایدهای را به صورت آنلاین برگزار میکنیم که شاید در حالت عادی نیازمند توجه و تمرکز بیشتری از سوی خریداران داشت، اما الان زمانی است که مردم وقت بیشتری دارند و به همین خاطر هم محتوای تولیدشده در فضای مجازی را بیشتر مطالعه و آثار را نیز با دقت بیشتری بررسی میکنند. جالب است بدانید که در این مدت میزان بازدیدکنندگان از سایت ما افزایش پیدا کرده است.
مدیر گالری «آرتیبیشن» اظهار کرد: فکر میکنم الان به جهت اینکه افراد نمیتوانند در گالریها حضور پیدا کنند، گالریها باید تمام وظایفشان را همانند برگزاری نمایشگاه و فروش آثار، افزایش تولید محتوا در زمینه هنرهای تجسمی و معرفی هنر روز دنیا به صورت آنلاین انجام بدهند. همچنین برای هنرمندان برنامههایی را در نظر و از آنها برای تولید محتوا کمک بگیرند. در واقع گالریها باید تلاش کنند در این مدت وبسایتها و صفحات اجتماعی فعالتری داشته باشند.
انتهای پیام