به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اسنوا، توسعه مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی تخصصی منحصربهفرد، جذب دانشآموختگان نخبه و کارآمد، نوآوری، ثبت اختراع، ایجاد کسبوکارهای مبتنی بر مزیت رقابتی دانشمحور، حمایت از پژوهشها و فعالیتهای علمی تحقیقاتی یکی از سرفصلهای توانایی توسعه پایدار در گروه صنعتی انتخاب (شرکت مادر اسنوا) است که بیشک این سرفصل جز با ارتباط با مراکز علمی کشور محقق نمیشود.
ثبت ۸۰ طرح و اختراع از سال ۸۸ تاکنون، محصول ارتباط بخشهای مختلف این گروه با مراکزعلمی-تخصصی و دانشگاههای مهم کشور است. در راستای راهبری کلان گروه انتخاب بر توسعه ارتباط و همکاری با کسبوکارهای دانشبنیان و دانشجویی، ۲۵ طرح و اختراع با همکاری این شرکتها نیز در دست ثبت و تجاری شدن است.
اسنوا در سنوات گذشته، با برنامهریزی هدفمند، رصد رقبای بینالمللی و افزایش پرشتاب بودجه تحقیق و توسعه، یک مجموعه منحصربهفرد در صنعت لوازمخانگی را به وجود آورده است. پیشرو بودن در با ارائه محصولات رقابتی جدید و با تکنولوژی روز در راستای کسب رضایتمندی مشتریان و پاسخ به نیاز آنها، یکی از مهمترین چالش اصلی بسیاری از تولیدکنندگان، جلب اعتماد و اطمینان جامعه است. دستیابی به بیش از ۸ فناوری جدید، نمونهای از دستاوردهای تحقیق و توسعه این مجموعه است و در گامهای بعدی، کاهش هزینه محصولات با بهکارگیری از فناوریهای هوشمند خطوط تولید است.
سیاستهای توسعه محور گروه انتخاب، هزینه کردن برای تحقیق و توسعه در جهت بهبود خدمات و کالاهای عرضهشده در بازار را نوعی سرمایهگذاری اجتماعی-اقتصادی میداند. توسعه زیرساختهای منحصربهفرد همچون راهاندازی و تجهیز آزمایشگاههای تخصصی قابلیت اطمینان عملکرد و عمر محصولات و قطعات، آزمایشگاه شیمی و مواد، آزمایشگاه الکترونیک و ایمنی الکتریکی، آزمایشگاههای آکوستیک و ارتعاشات، کارگاه نمونهسازی و... بستری را برای جذب نخبگان و بهکارگیری دانش و خلاقیت آنها فراهم نموده است. دانش و تکنولوژی بومیشده در این صنعت میتواند ضمن ارتقاء جایگاه بینالمللی باعث افزایش سرمایه اجتماعی و سطح اعتماد عمومی به اسنوا گردد.
انتهای رپرتاژ آگهی