مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد:

رفع مشکلات آب شرب روستاها با بهره‌گیری از ظرفیت خیران و دستگاه‌های خدمت‌رسان

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و با استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه محرومیت‌زدایی و همچنین با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی میدانی از پروژه‌های قنوات برخی روستاها انجام شد.

مهدی هنری، امروز دوشنبه ۱۲ اسفند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی احصاء مشکلات و مسائل روستاها و مناطق محروم با کمک گروه‌های جهادی و تسهیلگرانی است که در راستای خدمات اجتماعی در روستاها و مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ سال است که سازمان بسیج سازندگی در زمینه قنوات و پروژه‌های مرتبط با منابع آب کشاورزی فعالیت می‌کند، یکی از موضوعاتی که جدیداً شناسایی شده است مشکل عدم بهداشت و غیرقابل شرب بودن آب قنوات برخی از روستاها است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: علی‌رغم وجود آب قنات به دلیل آلودگی آب امکان استفاده مردم روستا از این آب غیرممکن است.

هنری اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه محرومیت‌زدایی و همچنین با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی میدانی از این پروژه‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها روستای سنگ آباد بود که به دلیل آلودگی و غیر بهداشتی بودن آب با نمونه گیری‌های انجام شده توسط معاونت بهداشت از مادر چاه و مظهر قنات مشخص شد علت آلودگی آب در مسیر قنات است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا برای رفع این آلودگی مسیر آب به طول ۳۵۰ متر از مادر چاه لوله‌گذاری شد و بعد از اتمام لوله‌گذاری مجدد نمونه‌برداری و آزمایش آب انجام شد و در نتیجه آب کاملاً بهداشتی و مورد استفاده عموم مردم قرار گرفت.

هنری اظهار کرد: بر این اساس چندین پروژه دیگر شناسایی شد و حدود چهار پروژه استارت خورده است و امیدواریم با کمک خیرین کار اجرایی این قنوات تا پایان سال به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های ایجاد شده برای کمک به پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی ظرفیت مجمع خیرین جهادی و محرومیت زدایی استان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: این مجمع مبتنی بر نیازهای احصاء شده مناطق مختلف و در موضوعات مختلف عمرانی، فرهنگی، اشتغال و سلامت فعالیت می‌کند و کل اعتبار این پروژه‌ها توسط خیرین تأمین می‌شود.

هنری افزود: در دو ماه گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون تومان از کمک‌های خیرین در پروژه‌های مرتبط با منابع آب جذب شده که بیش از سه برابر این مبلغ در بحث خرید مصالح و کمک های سازمان بسیج سازندگی استان کار اجرایی انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده و با استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی بخش قابل توجهی از پروژه‌ها برای سال ۹۹ پیش‌بینی و در ابتدای سال کار اجرایی این پروژه‌ها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98121209603
  • خبرنگار :