پیش‌بینی ۸ کاروان برای اعزام زائران زنجانی به حج تمتع

مدیر حج و زیارت استان زنجان، از آغاز ثبت‌نام حج تمتع خبر داد و گفت: ۸ کاروان برای اعزام زائران به حج تمتع پیش‌بینی شده است.

فرامرز بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سهمیه استان زنجان برای حج تمتع سال آینده ۱۱۵۳ نفر است که در قالب ۶ کاروان از شهرستان زنجان، یک کاروان از شهرستان ابهر و یک کاروان از قیدار به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از ۹ اسفندماه آغاز شده است، اعلام کرد: ثبت‌نام حج تمتع از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا ۳۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۸۶ که قبلاً نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه https://reserve.haj.ir اقدام کرده‌اند، انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در کمتر از ۲۴ ساعت از آغاز ثبت‌نام ودیعه‌گذاران حج تمتع حدود ۶۰۰ نفر در سامانه نام‌نویسی کردند، عنوان کرد: به این ترتیب نیمی از ظرفیت پیش‌بینی شده پر شده است و چنانچه تا قبل از زمان پیش‌بینی شده ظرفیت کاروان‌ها کامل شود، امر ثبت‌نام متوقف خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان زنجان یادآور شد: در صورت وجود ظرفیت خالی نیز ثبت‌نام ذخیره از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۶ که قبلاً در سامانه https://reserve.haj.ir با تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات خود کد رهگیری دریافت کرده‌اند، از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۸ انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب کاروان و ثبت‌نام اولیه در کاروان‌ها، اینترنتی و به روش غیرحضوری است، تصریح کرد: متقاضیان در مراحل بعدی باید به مدیر کاروان‌ مربوطه مراجعه و پس از تحویل اصل قبض ودیعه‌گذاری خود به مدیر کاروان سایر مراحل ثبت‌نام (از قبیل تحویل مدارک، واریز بخش اول هزینه سفر، انجام معاینات و اخذ تائیدیه پزشکی و واریز باقی‌مانده هزینه سفر) را تکمیل کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: طبق توصیه سازمان حج و زیارت متقاضیان واجد شرایط در صورت نداشتن گذرنامه بین‌المللی از هم‌اکنون نسبت به اخذ گذرنامه اقدام کنند. همچنین متقاضیانی که دارای گذرنامه با تاریخ اعتبار کمتر از ۳۰ دی‌ماه ۹۹ هستند نیز باید نسبت به تمدید و یا تعویض گذرنامه خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98121108391
  • خبرنگار :