اصغر نوراله زاده در گفت وگو با ایسنا، درباره حمایت از صاحبان کسب و کارهای صادرات محور، گفت: در حال حاضر یکی از ضعفهای ما نبود بستهبندی مناسب برای صنایع دستی در صادرات است. بر همین اساس از شرکتهایی که در این زمینه فعالیت میکنند حمایت میکنیم و به آنها تسهیلات میدهیم. نحوه شناسایی آنها نیز به این شکل است که محصولاتی که بازار رقابتی در کشور دارند شناسایی میکنیم؛ مثلا صنایع دستی یا پوشاک، فرش و محصولات کشاورزی مزیت رقابتی دارند و در مقیاس کوچک قابل تولید هستند.
وی حمایت از کسب و کارهای مقیاس کوچک را مستلزم داشتن مزیتهای رقابتی دانست و گفت: ما روی محصولاتی که امکان هدفگذاری و تولید در مقیاس کوچک داشته باشند، سرمایهگذاری میکنیم ولی چنانچه محصولی باشد که مقیاس تولید آن کارخانهای است و برای تولید آن نیاز است که حتما کارخانهای تاسیس شود، صندوق وارد نمیشود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: در روستاهای مختلف به این شیوه کسب وکارهایی را راه اندازی کردیم. برای این منظور شعار "هر روستا یک محصول" را انتخاب و یک روستا را حول محور یک محصول ساماندهی کردیم. بقیه کسب و کارهای مرتبط با آن محصول را هم مورد حمایت مالی قرار دادیم تا آن محصول در روستا پا بگیرد.
نوراله زاده با بیان اینکه در محیطهای روستایی نظام تأمین مالی وجود ندارد، گفت: گام بعدی ما ایجاد نظام تامین مالی در محیط روستا بود تا محصولات خاصی رابه آن روستاها اختصاص دهیم و خوشبختانه در این زمینه موفق شدیم.
به گفته وی تا پایان سال ۹۶ حدود ۶۰۰ صندوق خرد محلی در کشور ایجاد شده بود که امروز به ۱۸۰۰ صندوق در ۲۸ استان کشور افزایش یافته و هدفگذاری ایجاد ۱۰۰۰ صندوق دیگر نیز در دستور کار است.
به گزارش ایسنا، پیش از این تفاهمنامه تاسیس ۱۰۰۰ صندوق اعتباری خرد محلی در ۱۰۰۰ روستای کشور میان وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید. طی سالهای گذشته بیش از ۱۹۰ هزار شغل روستایی ایجاد شده که ۴۰ درصد آن سهم زنان بوده است.
انتهای پیام