اسپیس‌ایکس مدیر پیشین ناسا را برای همراهی در ماموریت دراگون استخدام کرد

شرکت اسپیس‌ایکس، مدیر سابق بخش منابع انسانی ناسا را برای شرکت در برنامه پرتاب دراگون استخدام کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) قصد دارد نخستین پرواز فضایی دارای سرنشین خود را با کپسول "دراگون"(Dragon) و در تاریخ هفت مه سال جاری میلادی انجام دهد. این شرکت، ویدئویی را منتشر کرده که تکمیل کپسول دراگون را نشان می‌دهد. کپسول دراگون، یک محفظه آزمایشی مخصوص است که در حال حاضر تحت بررسی قرار دارد تا کاملا برای این ماموریت تایید شود.

دراگون که قرار است "باب بهنکن"(Bob Behnken) و "داگ هارلی"(Doug Hurley)، فضانوردان آمریکایی را با خود به فضا ببرد، در حال حاضر مورد آزمایش قرار دارد. گزارش‌ها حاکی از این هستند که "ویلیام گرستنمایر"(William Gerstenmaier)، مدیر سابق بخش منابع انسانی ناسا نیز برای شرکت در این پروژه استخدام شده است.

"گرستنمایر" به مدت ۱۴ سال در این سمت به ناسا خدمت کرد و برای ۴۰ سال نیز به کار در برنامه شاتل‌های فضایی مشغول بود. دلیل انتخاب گرستنمایر توسط اسپیس‌ایکس، تجربه قابل توجه او در این زمینه است و این که کمتر افرادی مانند او وجود دارند که از چنین تجربه‌ای برخوردار باشند.

گام بعدی اسپیس‌ایکس پس از ماموریت پرتاب کپسول سرنشین‌دار دراگون، این است که به ناسا در ارائه خدمات برای انتقال سرنشین و فرستادن یا بازگرداندن انسان‌ها از ایستگاه فضایی بین‌المللی کمک کند. ناسا در حال حاضر برای فرستادن افراد مورد نظر خود به مدار و یا بازگرداندن آنها، از موشک‌های روسی "سایوز"(Soyuz) استفاده می‌کند که راه‌اندازی و اجرای آنها توسط سازمان فضایی فدرال روسیه موسوم به "روسکاسموس"(Roscosmos) صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 98112317318
  • خبرنگار : 71604