محمدحسین مهدویان:

وقتی «درخت گردو» را در ایران مال دیدم خیالم از بابت کیفیت فیلم راحت شد

محمدحسین مهدویان گفت: تماشای فیلم جدیدش در سینماهای دیگر باعث ناامیدی‌اش شد اما وقتی آن را در ایران مال دید متوجه شد که کیفیت ساخت فیلم دقیقا همان چیزی است که می‌خواست.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بازار بزرگ ایران، محمدحسین مهدویان با حضور در پردیس سینمایی ایران مال فیلم جدیدش را همراه با مردم تماشا کرد.

مهدویان گفت: ایران مال سینمای بسیار جذابی دارد، هم از لحاظ معماری و هم از نظر کیفیت سالن‌ها. به عبارت بهتر هم شکل و ظاهر خوبی دارد و هم سالن‌های آن بسیار باکیفیت است. خاطرم هست سال گذشته که برای نمایش فیلم «ماجرای نیمروز ۲؛ رد خون» به این‌جا آمدم، به جرات می‌توانم بگویم که صدا و تصویر آن دقیقا همان چیزی بود که در استدیو می‌دیدم

و می‌شنیدم. این خیلی ویژگی مهمی است و به نظرم تمام سینماهای ما باید چنین ویژگی داشته باشند. البته فعلا این کیفیت بسیار خوب محدود به ایران مال است و بقیه چنین امکاناتی ندارند. امیدوارم که کیفیت آن به تدریج افت نکند.

وی ادامه داد: نکته بعدی که می‌خواهم بگویم این است که تعدد سالن‌ها در این پردیس سینمایی امکان مدیریت پخش‌ فیلم‌های مختلف را می‌دهد، چه در ایام جشنواره و چه در زمان اکران عمومی. البته من در زمان اکران عمومی به این‌جا نیامده‌ام اما چنین سالن‌هایی امکان این مساله را می‌دهد. در منطقه غرب تهران که جمعیت زیادی ساکن هستند، وجود چنین مجموعه‌ای بسیار غنیمت است و اتفاق بسیار مبارکی است.

این کارگردان سینمای ایران با اشاره به دیگر بخش‌های ایران مال گفت: مساله من سینما است و به قصد سینما همیشه به ایران‌ مال آمده‌ام. به نظرم خیلی حیف است که بعضی جاها نیمه‌کاره است. این مساله به خصوص در مسیرهای منتهی به سینما دیده می‌شود. البته درست است که ساخت چنین مجموعه‌ای بزرگ بسیار زمان‌بر است اما ای‌ کاش در مسیر منتهی به سینما و اطراف آن بخش‌های مختلف فعال‌تر شود. این مساله باعث می‌شود که علاقه‌مندان در مسیر رسیدن به سینما خریدی انجام بدهند، غذایی بخورند و احساس بهتری از سینما آمدن داشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «درخت گردو» با اشاره به بازدید خود از سینماهایی در ترکیه و امارات گفت: دقت داشته باشید که در اداره سینما فقط بحث کیفیت سالن و صدا و تصویر مطرح نیست. البته این موضوع خیلی مهم است و در سینماهای خارج ایران همانند ایران مال رعایت می‌شود. درحقیقت از نظر فنی می‌دانند که هر فیلمی را با چه آیینی باید پخش کنند. با این حال، مساله مهمتر فضای سینما و نحوه عرضه فیلم‌ها در آن است. این که تماشاچی هدایت شود تا چه فیلمی را برای تماشا انتخاب کند و بلیتش را بخرد. به نظرم شاید بهتر باشد که سینماداران ما بروند و ببینند که آنان چگونه این شیوه را اجرا می‌کنند. برای مثال یکی از مشکلاتی که همیشه در سینما دارم این است که بعد از شروع شدن فیلم هنوز تماشاچی وارد سینما می‌شود در حالی که بلیت‌فروشی زودتر می‌توانست انجام شود. به عنوان مثال دیگر، بعد از تمام شدن فیلم، خروج او از سینما باید آدابی داشته باشد.

مهدویان تاکید کرد: دقت داشته باشید که در کشورهای دیگر قیمت بلیت متغیر است و وابسته به ساعت، کیفیت فیلم و زمان نمایش آن است اما در ایران محدودیتی در این زمینه وجود دارد و بازه کوچکی داریم. البته این قیمت خارج از سینما تعیین می‌شود که به نظرم به مدیریت سینما و نمایش فیلم‌ها آسیب زده است. مجموعه‌ای مثل ایران مال به لحاظ استاندارد کیفی صدا و تصویر هم‌تراز با خیلی از سینماهای خوب دنیا است اما در این زمینه دو نکته وجود دارد، اولا این که این صدا و تصویر خوب نیازمند بازرسی مداوم است؛ در حقیقت نباید این‌گونه باشد که یک بار سیستم صدا و تصویر را بگذاریم و برویم. اگر نظارت مداوم نباشد، این کیفیت آرام آرام پایین می‌آید. هم‌چنین اگر به استهلاک این سیستم دقت نشود سال به سال از کیفیت آن کاسته می‌شود. از همین منظر کنترل این سیستم‌ها ضروری است. مساله دیگر مدیریت سینما است. اینکه تماشاگر چگونه باید مدیریت شود که از حضورش در سینما لذت ببرد، از لحظه ورود تا لحظه خروج. همان‌طور که صاحب یک فروشگاه با احترام با مشتری خود برخورد می‌کند مدیریت سینما و پرسنل آن نیز باید برای تماشاگری که وارد سینما می‌شود آرامش درنظر بگیرند، در انتخاب فیلم به او کمک کنند و به عبارت بهتر کاری کنند که تماشاچی با کمترین اتلاف وقت فیلم ببیند.

محمدحسین مهدویان با اشاره به تجربه لذت‌بخش خود از فیلم دیدن در ایران مال گفت: من فقط در ایام جشنواره به پردیس سینمایی ایران مال آمده‌ام. در ایام جشنواره مدیریت همه سینما در دستان عوامل سینما نیست. ستاد جشنواره و ناظر وزارت ارشاد اکثر کارها را به عهده دارند و بعضا قوانینی را می‌گذارند که کهنه شده است. بر همین اساس نمی‌توان در ایام جشنواره عملکرد سینماها را قضاوت کرد اما در کل باید بگویم که هم سال گذشته و هم امسال تجربه لذت‌بخشی از فیلم‌ دیدن در ایران مال داشتم. سال گذشته دوبار به اینجا آمدم و امسال هم با این که اکران اول را حضور داشتم، برای بار دوم هم به ایران مال آمدم، علیرغم این که راه اینجا نیز برایم بسیار دور بود. دوست داشتم که اکران فیلمم را در ایران مال حتما ببینم.

او گفت: روز اول فیلمم را در اینجا دیدم؛ همان روز در سینمای دیگری هم اکران داشتم و به دلیل این که کیفیت صدای آن بسیار بد بود، بسیار ناراحت بودم و برای اینکه دلم آرام شود به ایران مال آمدم و احساس خوبی پیدا کردم چرا که صدا و تصویرش بسیار خوب بود. فهمیدم که مشکل از صدای این فیلم نیست. اگر تصمیم بگیرم که فیلم را همراه با مردم ببینم، همیشه در جایی می‌بینم که سینمای خوبی است مثل ایران مال.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • شنبه/ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98111913458
  • خبرنگار : 30054