حجت الله غلامی عصر امروز (پنجشنبه-۱۰ بهمن ماه) در هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی استان اصفهان در استانداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غربی کشور قرار دارد و بیشترین حجم سفرها در این استان است، افزود: این سفرها شامل سفرهای عبوری و باری است، از جمله دلایل تعداد بالای سفر در اصفهان وجود صنایع مادر همچون ذوب آهن و فولاد و دارا بودن ویژگی های گردشگری است.
به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان با دارا بودن ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه از نظر حجم مسافر رتبه نخست و از نظر حجم بار رتبه سوم کشور را دارد، اظهارکرد: متاسفانه در زمینه وجود برخی مشکلات که جزو مصوبات جلسات قبلی بوده هنوز اقدامی نشده است.
وی به مواردی همچون اطفا حریق در خارج از حریم شهرها، اطلاع رسانی به مراکز مشترک (دیسپاچینگ مشترک)، رفع مشکل نقاط کور مخابراتی استان، حمل مواد خطرناک درخطوط بین جاده ای اشاره کرد.
ضرورت تقویت سیستم بالگرد در کشور
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این نشست، با بیان اینکه سالانه حدود ۱۵ هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند، اظهار کرد: باید سیستم پایش کاهش حوادث جاده ای در کشور ایجاد شود و تمام رانندگان در بخش های مختلف برای کاهش حوادث جاده ای آموزش ببینند.
منصور شیشه فروش افزود: رانندگان باید قبل از حرکت از وضعیت آب و هوا در مسیر آگاه شوند.
وی درخواست کرد تا لایحه ای به مجلس داده شود تا بودجه ای برای اصلاح ۶۰ نقطه پرحادثه استان مصوب شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به نجات ۲۷ نفر توسط بالگرد، خواستار تقویت سیستم بالگرد و امداد جاده ای و تقویت سیستم ایمنی و آتش نشانی جاده ها شد.
انتهای پیام