کردهای سوریه، ترکیه را به استفاده از بمب‌های فسفری متهم کردند

اداره خودمختار کردها در سوریه در شهر پاریس جواب آزمایش‌های یک آزمایشگاه سوئیسی را ارائه کرد که بر اساس آن ارتش ترکیه در حملاتش به شمال سوریه در اکتبر ۲۰۱۹ از بمب‌های فسفری استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، آزمایشگاه سوئیسی "ویسلینگ" در آزمایش‌های خود از وجود غیرطبیعی ماده فسفر سفید در نمونه‌ برداری از پوست یک نیروی کردی خبر داد که در حمله به یگان‌های مدافع خلق کرد زخمی شده بود.

بر اساس این گزارش، در این نمونه مقدار بسیار بالایی از فسفر سفید کشف شد و روی پوست این سرباز نوعی زخم (سوختگی شیمیایی) وجود دارد که این دو مسأله ثابت می‌کند که از ماده فسفر استفاده شده است.

در همین راستا، عباس منصوران، پزشکی که زخمی ‌شدگان حملات ترکیه را معالجه می‌کند، گفته است که برخی سوختگی‌ها غیرعادی هستند که علت آن به استفاده از سلاح‌های نامتعارف بازمی‌گردد.

وی طی کنفرانس مطبوعاتی خود در پاریس در کنار نوری محمد، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد و خالد عیسی، نماینده اداره خودمختار کردها در سوریه تاکید کرد: زخمی‌ها و علائم روی قربانیان که اکثر آنها غیرنظامی هستند، نشان می‌دهند که در معرض استفاده از سلاح‌های شیمیایی قرار گرفته‌اند.

مقامات اداره خودمختار کردها، ترکیه را به استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند ناپالم و فسفر سفید در حملاتش متهم کرده‌اند. این در حالی است که ترکیه این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98110805992
  • خبرنگار : 71588