ابوالقاسم محمدزاده با اشاره به جزئیات طرح تکمیل و پایش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا افزود: جهت انجام این طرح کمیته ای متشکل از دستگاه های متولی با هدف شناسایی انبارها و ثبت اطلاعات ورود و خروج بار از این واحدها و همچنین اطلاع رسانی به واحدهای مشمول جهت ثبت نام و ثبت رسید و حواله در سامانه انبارها و صحت سنجی واحدهای ثبت شده در سامانه تشکیل شده است.
وی اعلام کرد: صاحبان انبارهای عمومی و خصوصی موظف هستند با مراجعه به سامانه جامع انبارها به آدرس www.nwms.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه اقدام نموده و سپس جهت تایید واحد ثبت شده و در انتظارتایید با دردست داشتن اسناد مثبته مشتمل بر مجوز فعالیت ، اجاره نامه یا سند مالکیت محل فعالیت (انبار)، گواهی کد پستی و آخرین آگهی تغییرات در روزنامه رسمی برای شرکت ها (واحد حقوقی) به ادارات صمت محل فعالیت خود مراجعه نمایند.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، این مسئول اضافه کرد: در صورت مراجعه میدانی بازرسان این سازمان و دستگاه های مرتبط به منظور بازرسی فیزیکی از واحدهای مشمول صاحبان انبار همکاری لازم را به عمل آورند همچنین در صورت ابلاغ نمایندگان سازمان های مذکور در اسرع وقت نسبت به ثبت اطلاعات واحد در سامانه اقدام کرده در غیر این صورت از ثبت اطلاعات موجودی این واحدها در زمان اعلام موجودی در سامانه مربوطه ممانعت به عمل می آید و مطابق قوانین نظام صنفی و تعزیرات حکومتی مشمول قوانین قاچاق کالا و احتکار خواهند شد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: در راستای شفاف سازی ، همه متصدیان شرکت های حمل و نقل جاده ای که مبادرت به صدور بارنامه می نمایند موظف به همکاری و ارائه اطلاعات صحیح در هنگام صدور بارنامه می باشند و می بایست از صدور هرگونه بارنامه صوری و خلاف واقع که مبدا و مقصد نهایی آن در سامانه جامع انبارها ثبت نشده اکیدا خودداری نمایند و در غیر این صورت مسئولیت صدور بارنامه های صوری و یا سوء استفاده احتمالی از کد پستی افراد حقیقی / حقوقی به عهده آن شرکت حمل بوده و این موضوع از طریق اداره کل راهداری استان و محاکم قضایی برای افراد قابل پیگیری است.
انتهای پیام