طرح بوم در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا می شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای رویکرد تحولی بوم در مدارس با نیازهای ویژه استان خبرداد و گفت: طرح بوم در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا می شود.

خلیل رنجبر اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف فرهنگی تربیتی و با تأکید بر آموزش‌های مهارت محور و بسط فعالیت‌های پرورشی برمبنای انجام فعالیت‌های عملی طرح بوم در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه با نیازهای ویژه استان اجرا می‌شود. 

وی هدف از اجرای طرح تحولی و آینده ساز بوم را کارآموزی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: در این طرح دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنار آموزش مهارت‌های زندگی را برای آینده و رویارویی با جامعه واقعی می‌ آموزند. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، مهارت‌آموزی و مدرسه محوری دو رویکرد آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در مدارس است که در رشد و پیشرفت جامعه نقش اثرگذاری دارد. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: رویکرد تحولی بوم و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از الزامات تحقق مدرسه محوری در راستای تحقق ساحت‌های شش‌گانه تربیت (اخلاقی، علمی، اجتماعی، هنری، اقتصادی و زیستی) است.                                                               

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، رنجبر گفت: چشم‌انداز اجرای این برنامه رشد و توسعه حرفه‌ای معلمان، رشد و یادگیری بیشتر در دانش‌آموزان در قالب تمرین تمرکز، خواندن و فراگیری مهارت‌های زندگی، شغلی و غیره است.                                                                                        
وی هدف از اجرای این برنامه را ایجاد نشاط در میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و گفت: با توجه به تمرکز آموزش و پرورش بر مهارت‌های زندگی، این برنامه سعی بر ایجاد تعامل بیشتر دانش‌آموزان با محیط و جامعه دارد. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اعلام کرد: در این طرح مدرسه به یک محیط پویا و رشد دهنده به منظور پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای و محلی ناشی از تفاوت‌های محیط زندگی، تفاوت‌های فردی و جنسیتی دانش‌آموزان و تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98110201352
  • خبرنگار :