به گزارش ایسنا، از زمانی که محمدحسن انصاریفرد مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را برعهده گرفت به همراه هیات مدیره تلاشهای زیادی انجام دادند تا با جذب اسپانسر مشکلات مالی قرمزپوشان تهرانی را حل کنند. هر چند که کمی از آغاز فصل نوزدهم گذشته بود و شرایط برای پیدا کردن شرکتی که بتواند منابع لازم را برای پرسپولیسیها تامین کند، بسیار سخت بود، اما انصاریفرد به کمک همکارانش توانست شرکتی را بیابد که در ازای دریافت برند و همین طور فضای رسانهای باشگاه (اینستاگرام، توییتر و تلویزیون) پول خوبی را برای پرسپولیسیها تامین کند تا آنها بتواند هزینههای جاری و همین طور مطالبات کادر فنی و بازیکنان تیمشان را بپردازند.
در ابتدا که انصاریفرد قصد داشت به عنوان مدیرعامل باشگاه با شرکت داده آتیه پرداز قرارداد همکاری امضاء کند، به خاطر تشریفات قانونی اجازه این کار را نداشت؛ از این رو با مجوز مجمع باشگاه (وزارت ورزش و جوانان) توانست نامه ترک تشریفات قانونی را بگیرد تا این گونه مشکلی برای امضای قرارداد با شرکت اسپانسری نداشته باشد. پس از این موضوع به خاطر روند واگذاری باشگاه پرسپولیس، سازمان خصوصی سازی نسبت به امضای قرارداد با اسپانسر جدید و همین طور واگذاری برند و فضای رسانهای باشگاه (اینستاگرام، توییتر و تلویزیون) مخالفت کرد چراکه این سازمان معتقد است اگر قرار به واگذاری پرسپولیس است، نباید به خاطر اسپانسرینگ به یک شرکت غیر، متعهد باشد.
همین موضوع کافی بود تا مشکل جدیدی برای انصاریفرد و همکارانش ایجاد شود. با وجود این که آنها توافقات لازم را با اسپانسر انجام داده بودند، اما به خاطرایرادی که سازمان خصوصیسازی به امضای قرارداد داشت نتوانستند قرارداد همکاری خود را امضاء کنند. به همین دلیل هم با وجود این که شرکت داده آتیه پرداز چند ماهی است تمام فضای رسانهای باشگاه و برند باشگاه را در اختیار گرفته اما به خاطر امضاء نشدن قرارداد تا به حال هیچ پولی به حساب باشگاه پرسپولیس واریز نکرده است. با این حال مدیران این شرکت به خاطر حل شدن مشکلات پرسپولیس مبلغی را که در حدود ۷ میلیارد تومان برآورد میشود به عنوان قرض در اختیار مدیران پرسپولیس قرار دادهاند تا آنها بتوانند علیالحساب، برخی از مشکلات مالی خود را برطرف کنند. در همین راستا هم انصاریفرد در تلاش است تا بلکه بتواند مجوز لازم را برای امضای قرارداد بگیرد تا در آیندهای نزدیک مشکلات اسپانسر باشگاه به طور کامل حل شود .
در این میان اما این سوال در ذهن ایجاد میشود که با وجود امضا نشدن قرارداد، مدیران پرسپولیس بر اساس چه مبنایی فضای رسانهای خود و همین طور برند باشگاه را به یک شرکت غیر واگذار کردهاند و از طرف دیگر بر اساس چه منطقی از این شرکت پول دریافت کرده و باشگاه را مقروض کردهاند؟ چطور امکان دارد مدیران پرسپولیس به خود اجازه بدهند که به صورت شفاهی به یک شرکت قول همکاری بدهند و همکاری خود را آغاز کنند بدون این که از امضای قرارداد به طور قطعی مطمئن باشند؟ البته انصاریفرد بارها چهارم بهمنماه را به عنوان زمان رونمایی از اسپانسر باشگاه معرفی کرده اما با توجه به مشکلات موجود به نظر میرسد در تاریخ مذکور نیز پرسپولیسیها نتوانند قرارداد همکاری خود را با شرکت داده آتیه پرداز به طور رسمی امضاء کنند.
انتهای پیام