حمله راکتی تروریست‌ها به اطراف ۲ فرودگاه‌ در حلب/ارسال تجهیزات نظامی ارتش سوریه به غرب حلب

یک منبع نظامی سوری از حمله راکتی تروریست‌ها به اطراف فرودگاه بین المللی حلب و فرودگاه نظامی "النیرب" خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، یک منبع نظامی سوری شامگاه شنبه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی اطراف فرودگاه بین‌المللی حلب و فرودگاه نظامی النیرب را در این شهر سوریه هدف حملات راکتی قرار دادند.

طبق گفته این منبع، همچنین دهها تن از نیروهای ارتش سوریه توسط این گروه‌ها به اسارت گرفته شدند.

این حملات راکتی عناصر تروریستی در حالی صورت می‌گیرد که پنجشنبه ترکیه و روسیه در استانبول بر سر آتش بس در ادلب توافق کرده بودند و این توافق از نهم ژانویه نیز به مرحله اجرا درآمده است.

در همین راستا، یکی از سرکرده‌های شورشیان "ارتش آزاد سوریه" مورد حمایت ترکیه از حمله عناصر این گروه به مرکز ارتش سوریه در حومه شهرک "ناحته" در حومه شرقی درعا و اسیر کردن ۲۰ تن از نیروهای دولتی سوریه خبر داد.

در همین حال، روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ارتش این کشور امروز (یکشنبه) تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به سمت خط مقدم نبرد در جبهه‌های غربی شهر حلب و حومه جنوبی این استان ارسال کرده است.

طبق گفته این منابع، ارتش سوریه تجهیزات نظامی از جمله موشک‌های جدید را به سمت جبهه حلب ارسال کرده است.

همچنین سرلشگر یوری بورینکوف، رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه "حمیمیم" سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه حملات صدها تن از عناصر تروریستی در نزدیکی شهرک "جرجناز" در حومه ادلب را دفع کردند.

وی در این باره گفت: حدود ۲۰۰ تروریست در این حمله حضور داشتند که ارتش سوریه موفق به شکست آنها شد و این عناصر ناگزیر به عقب‌نشینی به مواضع‌شان شدند.

بورینکوف ادامه داد: نظامیان روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ مورد حمله هوایی از سوی عناصر مسلح رصد کرده‌اند اما نیروهای دولتی سوریه حملاتشان در ادلب را متوقف کرده و از جنگنده‌ها در این منطقه استفاده نمی‌کنند.

در همین حال، شبکه خبری المیادین امروز (دوشنبه) از نقض آتش‌بس توسط گروه تروریستی موسوم به "هیئت تحریر الشام" (جبهه النصره سابق) با حمله هوایی به مناطق "شارع النیل"، "شارع التشرین" و "مساکن السبیل" در غرب حلب خبر دادند.

طبق این گزارش، در پی شلیک هفت راکت به مناطق مذکور توسط تروریست‌ها یک غیر نظامی کشته و دو کودک نیز مجروح شدند.

المیادین در ادامه اعلام کرد که هواپیماهای ارتش سوریه اطلاعیه‌هایی را در حومه غربی حلب و ادلب منتشر کرده اند و خواستار خروج غیرنظامیان از این مناطق شده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98102216504
  • خبرنگار : 71610