استاد ژئوپلیتیک دانشگاه خوارزمی:

حمله موشکی ایران به عین‌الاسد کاملاً حساب شده بود

استاد ژئوپلیتیک دانشگاه خوارزمی با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق گفت: این حرکت نشان دهنده آن است که توان موشکی ایران آنقدر بالا هست که اگر قرار باشد پایگاه‌های آمریکایی موجود در کشورهای پیرامونی مورد حمله قرار گیرد این کار شدنی است.

مراد کاویانی درگفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا، تنش در جنوب غرب آسیا رو به فزونی نهاده است.

وی در ادامه این حرکت ایران را پیش بینی پذیر دانست و افزود: فحوای سخنان بلند پایگان نظامی -سیاسی کشورمان مبنی بر انتقام و غلیان عواطف عمومی ناشی از شهادت سپهبد سلیمانی در کشور، واکنش نظامی ایران را پیش بینی ‌پذیر می‎کرد.

این استاد دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: این که چه زمانی و کجا معلوم نبود،تا اینکه ساعات آغازین شب چهارشنبه ده‌ها موشک بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در استان رمادی در غرب عراق برخورد کرد.

استاد ژئوپلیتیک دانشگاه خوارزمی درخصوص پیام موشک باران پایگاه نظامی آمریکا توسط ایران اظهار داشت: این حرکت نشان دهنده آن است که توان موشکی ایران آنقدر بالا هست که اگر قرار باشد پایگاه‌های آمریکایی موجود در کشورهای پیرامونی مورد حمله قرار گیرد این کار شدنی است؛ واکنش نظامی ایران کاملاً حساب شده بود.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در پی درگیری نظامی گسترده با آمریکا نیست و با این کار عملاً توپ را در زمین آمریکایی‌ها انداخته است.

کاویانی با بیان اینکه وضعیت آمریکا پس از شهادت سردار سلیمانی  دچار دگرگونی است، افزود: شهادت سردار سلیمانی به دستور مستقیم ترامپ جامعه آمریکا را به دو بخش مخالف و موافق تبدیل کرد.

وی تأکید کرد: سیر حوادث منطقه گویای آن است که نه ایران و نه آمریکا هیچ یک از طرفین دنبال جنگ فراگیر، خارج از کنترل، پرهزینه و پردامنه نیستند در عین حال، در کوتاه مدت واکنش‌ها ماهیتی نظامی و هشدارآمیز خواهند داشت و عراق جولانگاه چنین هشدارهایی خواهد بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98101814039
  • خبرنگار :