به گزارش ایسنا، بازار فروش خودرو در چین از لحاظ وسعت جغرافیایی و تنوع سلیقه مشتریان بسیار حائز اهمیت است بنابراین کارشناسان و تحلیلگران همواره با در نظر گرفتن میزان فروش خودرو در این بازار، موفقیت خودروسازان جهانی را برآورد کرده و بر اساس آن، نحوه عملکرد آنها در ماههای آینده سال را نیز پیش بینی میکنند.
حالا به تازگی در وب سایت focus۲move، فهرستی از خودروهای محبوب و پرفروش در بازار چین منتشر شده است که در آن فولکس واگن موفق شده است با فروش و عرضه دو میلیون و ۸۱۹ هزار و ۲۵ دستگاه جایگاه نخست این رده بندی را به خود اختصاص دهد.
بعد از آن، دو خودروساز ژاپنی هوندا و تویوتا توانسته اند در رتبه های دوم و سوم جدول به ترتیب با میزان فروش یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۷۷ دستگاه و یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۲۸۴ دستگاه جای بگیرند.
جیلی، نیسان، چنگان، وولینگ، بیوک، هاوال و دانگ فنگ نیز به ترتیب با فروش یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۹۵۹ دستگاه، یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۱۵ دستگاه، ۹۴۳ هزار و ۲۷۶ دستگاه، ۹۲۰ هزار و ۶۴۴ دستگاه، ۷۷۸ هزار و ۹۱۰ دستگاه، ۶۹۱ هزار و ۶۳ دستگاه و ۶۷۰ هزار و ۲۱ دستگاه توانسته اند در رتبه های چهارم تا دهم قرار گرفته اند.
جزئیات و اطلاعات بیشتری در خصوص میزان فروش برندهای خودروسازی پرفروش در بازار چین در جدول زیر آمده است:
انتهای پیام