به گزارش ایسنا، ویلبر راس در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: بسیاری از کسانی که در کارخانه شرکت "یو اس استیل" در خارج از دیترویت خارج شدند، قادر خواهند بود در کارخانههای جنرال موتورز و فورد موتور که در همان نزدیکی است، کار پیدا کنند. مشکل کارخانه گریت لیکس "یو اس استیل" این بود که اداره آن بسیار پرهزینه بود.
آنچه که روی داده این است که آنها اندکی تولیدشان را منطقی کردهاند تا بتوانند در آینده رقابتیتر بمانند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در سال ۲۰۱۸ پس از این که تعرفهها روی واردات فولاد و آلومینیوم وضع شدند، چندین شرکت فولاد آمریکایی اعلام کردند قصد دارند تولیدشان را افزایش دهند. یکی از این شرکتها "یو اس استیل" بود اما این شرکت پنج شنبه گذشته هشدار داد در سه ماهه چهارم متحمل ضرر خواهد شد و عمده تاسیسات خود در گریت لیکس را تعطیل خواهد کرد و کارکنانش را اخراج کرده و سود سهام پرداختی خود را کاهش میدهد.
رییس جمهور آمریکا با وجود مخالفت جمهوریخواهان و سایر کشورها، تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات آلومینیوم را تصویب کرد. وی مدعی است این تعرفهها از مشاغل آمریکایی حمایت خواهند کرد اما بسیاری از اقتصاددانان در زمان تصویب این تعرفهها هشدار دادند تاثیر افزایش قیمت برای کاربران فولاد و آلومینیوم مانند صنایع خودروسازی و نفت مشاغل بیشتری را در مقایسه با محدودیتهایی که واردات ایجاد میکند، نابود خواهند کرد.
انتهای پیام