به گزارش ایسنا، از آنجایی که گجت های هوشمند همچون ساعت های هوشمند در میان کاربران در سراسر جهان از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده است، به نظر میرسد که این محصولات در مدت زمان اندکی توانستند نظر و رضایت کاربران و مشتریان را به خود جلب کنند و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.
بر اساس آمارهای منتشر شده در گزارشی که در وب سایت gsmarena آمده است، سهم فروش مچ بندهای هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی شاهد یک رشد ۶۵ درصدی بوده که در این میان شیائومی موفق شده است بیشترین سهم در بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد.
این در حالیست که گزارش قبلی منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی IDC در هفته پیش از رتبه نخست شرکت آمریکایی اپل در فروش گجتهای شنیدنی هوشمند همچون ایربادهای بی سیم در سومین فصل سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داده بود.
اما حالا کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی Canalys در گزارشی اعلام کردهاند که شیائومی موفق شده است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به جایگاه نخست و برتر در فروش گجتهای پوشیدنی همچون مچ بندهای هوشمند و ردیاب های تناسب اندام و سلامتی دست پیدا کند و از سایر رقبای سرسخت و قدرتمند خود پیشی بگیرد.
طبق آمار، شیائومی ۱۲.۲ میلیون دستگاه در این بازه زمانی به فروش رسانده است و با رساندن سهم خود به ۲۷ درصد از بازارهای جهانی توانست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۷۴.۴ درصدی را برای خود رقم بزند.
بعد از این شرکت چینی نوظهور، اپل با اختصاص ۱۵ درصد از بازارهای جهانی در جایگاه دوم قرار گرفته است.
هواوی نیز با اختصاص ۱۳ درصد از سهم بازار و فروش ۵.۹ میلیون دستگاه گجت پوشیدنی هوشمند در رتبه سوم جای گرفته است که بخش اعظمی از میزان فروش آن به بازار چین تعلق دارد.
سهم شرکتهای فیت بیت و سامسونگ در فروش گجت های پوشیدنی هوشمند نیز به ترتیب به ۸ درصد و ۶ درصد رسیده است. فیتبیت در این میان تنها شرکتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هیچ رشد و افزایشی نبوده است.
انتهای پیام