به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "اپل" از سال ۱۹۹۲ تاکنون به صورت رسمی در نمایشگاه بینالمللی "سیئیاس"( CES) حضور نداشته است، ولی گویا قصد دارد بالاخره در نمایشگاه ۲۰۲۰ حضور پیدا کند.
"جین هورواث" مدیر ارشد حفظ امنیت جهانی اپل قرار است در یک میزگرد صحبت کند و در آن، او و همتایانش عقاید خود را در مورد آنچه مشتریان برای محافظت از حریم خصوصی خود میخواهند به اشتراک بگذارند.
اپل در نمایشگاه امسال هیچ رونمایی، سخنرانی یا غرفهای نخواهد داشت و تنها برای بیان دیدگاههای خود در مورد امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران در دنیای دیجیتال در مقابل صاحبان صنعت دیجیتال و مطبوعات پا به این نمایشگاه میگذارد.
احتمالا علاوه بر اپل، متخصصان شرکتهای فیسبوک و "Procter & Gamble" و همچنین "ربکا اسلاتر" عضو عالی رتبه کمیسیون فدرال تجارت(FTC) نیز در این میزگرد حضور داشته باشند.
از آخرین حضور رسمی اپل در نمایشگاه CES حدود 28 سال میگذرد، اما در تمام این سالها همواره تاثیر غیرمستقیمی بر آن داشته است.
اغلب رویدادهای اپل در بازه زمانی مشابه با برگزاری نمایشگاه CES در ژانویه برگزار میشود و هر از گاهی بیشتر توجهات را از این نمایشگاه به سمت خود میکشد. چنان که رونمایی از آیفون در ژانویه ۲۰۰۷ باعث شد نمایشگاه CES نادیده گرفته شود.
همواره در این سالها گفته شده است که کارکنان اپل برای تحت نظر داشتن رقبا در محوطه این نمایشگاه پرسه میزنند.
اپل سال گذشته نیز با نصب یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ (که در عکس مشاهده میشود) در مورد قدرت امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران در نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه CES در بحبوحه لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران و نقض حریم خصوصی آنها توسط برخی شرکتهای مطرح، به رقبای حاضر در این نمایشگاه طعنه زد.
بنابراین بعید به نظر میرسد که اپل وقتی به این معروف است که میخواهد زمان و نحوه اجرای رونمایی از محصولات خود را کنترل کند، به رونمایی از محصولات خود در نمایشگاه CES روی آورد. با این وجود، حضور کمرنگ اپل در نمایشگاه امسال نشان میدهد که اپل مایل است با سایر شرکتها ارتباط داشته باشد و درگیر شود.
انتهای پیام