استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ساخت کارخانه فسفات چرام ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت کارخانه فسفات چرام ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد.

"حسین کلانتری" پیش از ظهر سه شنبه، ۱۹ آذر ماه با اشاره به نشست با معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در تهران افزود: در این نشست مشکلات طرح های مختلف معدنی استان مطرح شد.
کلانتری با اشاره به وضعیت طرح کارخانه "آهک هیدراته" اظهارکرد: براساس قول مساعد مسئولان ایمیدرو این طرح تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد حجم سرمایه گذاری این طرح را ۲۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از کارخانه آهک زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در استان فراهم می شود.
کلانتری با اشاره به پروژه "فسفات چرام" تصریح کرد: با توجه به سنگین بودن پروژه معدن فسفات چرام در بحث تامین زیرساخت های این معدن،  با همکاری ایمیدرو نسبت به تامین این زیرساخت ها از جمله آب، برق و گاز اقدام می شود.
وی ادامه داد: همچنین مکاتبات و رایزنی های لازم با سازمان انرژی اتمی در خصوص کسب مجوزات لازم برای معدن فسفات چرام انجام می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی نسبت به تامین تسهیلات ارزی این طرح اقدام می کنیم، عنوان کرد: این طرح در حال حاضر به ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار نیاز دارد.
کلانتری حمایت از معادن کوچک مقیاس استان را یکی از اولویت های کاری خود در این حوزه عنوان و تاکید کرد: مسئولان ایمیدرو نیز  قول مساعد خود را برای استخراج و حمایت از معادن "سلستین" استان اعلام کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی همچنین از قول ویژه ایمیدرو برای فراخوان جذب سرمایه گذار برای معادن "گچ" استان خبر داد.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98091914068
  • خبرنگار : 50223