نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از نمایشگاه کتاب سمنان به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان سمنان نام برد وو با تاکید بر تاثیر برپایی نمایشگاه کتاب استان در سمنان خواستار به میدان آمدن ظرفیت تمام دستگاههای فرهنگی و اجرایی برای برگزاری شایسته این نمایشگاه شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت در نشست ستاد شهرستانی هفدهمین نمایشگاه کتاب استان در فرمانداری سمنان منابع مورد نیاز برای برگزاری این نمایشگاه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بیان و با توجه به وضعیت منابع اظهار کرد: برای جبران کمبودهای اعتباری در این خصوص مشارکت و همراهی دستگاههای مختلف در برپایی این نمایشگاه ضروری است.

وی این نمایشگاه را بزرگترین رویداد فرهنگی استان سمنان دانست و افزود: این نمایشگاه در دو بخش اصلی و جنبی در سالن ورزشی غدیر سمنان برگزار می شود.

فضیلت با اشاره به ثبت نام بیش از ۵۰۰ ناشر کشوری برای حضور در نمایشگاه کتاب سمنان گفت: ثبت نام این تعداد ناشر، بیانگر استقبال ناشران کشور با توجه به استقبال از نمایشگاه شانزدهم کتاب استان سمنان که در شاهرود برگزار شد دارد.

وی با اشاره به آمارهایی که از سرانه نامناسب مطالعه در ایران اعلام می شود گفت: برپایی نمایشگاه کتاب یکی از راه های موثر در ایجاد انس و الفت بین مردم و کتاب به شمار می رود و لازم است برای ارتقای سرانه مطالعه در جامعه نیز به برپایی و مشارکت در برگزاری این رویداد مهم توجه بیشتری توسط دستگاه ها و مسوولان اجرایی صورت گیرد.

فضیلت خاطرنشان کرد: سمنان با جمعیتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر در نمایشگاه شانزدهم با استقبال گسترده مردم فروش بیش از هشت میلیارد ریالی را شاهد بود و امیدواریم امسال نیز با مشارکت و استقبال گسترده مردم شاهد ارتقای این رقم و استقبال بیشتر مردم از نمایشگاه کتاب باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در بخش جنبی هفدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان که با مشارکت دستگاههای مختلف برگزار می شود برنامه های فرهنگی هنری برگزار خواهد شد.

سیدعباس دانایی فرماندار سمنان نیز با بیان اینکه این نمایشگاه از بیست و هفتم آذر آغاز به کار می کند گفت: حضور بیش از ۲۵۰ ناشر کشوری در این نمایشگاه بیانگر اهمیت و تاثیر این نمایشگاه در ارتقای فرهنگی استان دارد.

وی این نمایشگاه را فرصت و اتفاق مهمی برای همه دستگاهها و مردم سمنان دانست و تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور قطع تنها برگزار کننده این نمایشگاه نیست و همه دستگاه های و نهادها باید در برپایی این نمایشگاه مشارکت و همکاری فعال داشته باشند.

فرماندار سمنان با تاکید مجدد بر اینکه بیش از گذشته همه باید در برگزاری این رویداد مهم در استان سمنان سهیم و مشارکت داشته باشیم خاطرنشان کرد: همه مسوولان و دستگاهها در شهرستان سمنان این رویداد مهم را باید از خودشان بدانند و به هرچه بهتر برگزاری آن توجه کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98091309748
  • خبرنگار :