فرماندار خرم‌دره:

کم‌کاری در حوزه مدیریت بحران قابل اغماض نیست

فرماندار خرم‌دره گفت: کم‌کاری در حوزه مدیریت بحران قابل اغماض نیست.

حجت محمدی در جلسه مدیریت بحران که با رویکرد سنجش آمادگی دستگاه‌ها در شهرستان خرم‌دره برگزار شد به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آسیب‌پذیری شهرستان اشاره کرد و گفت: برای مقابله با هرگونه بحرانی باید از قبل آمادگی‌های لازم وجود داشته باشد.

وی در ادامه بر ضرورت حفظ آمادگی مسئولان دستگاه‌ها و حضور فعال در جلسات ستاد مدیریت بحران، تمرینات و رزمایش‌های طراحی شده تاکید کرد.

این مسئول با اشاره به تلاش‌های عوامل راهداری و هلال‌احمر درخصوص بازگشایی مسیرهای روستایی، ادامه داد: با کمک هلال‌احمر و عوامل راهداری طی بارش‌های اخیر یک خانواده گرفتار شده در مسیر روستای انجلین از مرگ حتمی نجات یافتند.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به پیش‌بینی بارش در روزهای اخیر، یادآور شد: از شهروندان درخواست می‌شود از مسافرت‌های غیرضروری به‌ویژه در مسیرهای صعب‌العبور خودداری کنند.

محمدی با تاکید بر این‌که همه دستگاه‌ها به مسئولیت‌های خود مطابق قانون مدیریت بحران و شرح وظایف مربوطه باید اشرافیت کامل داشته باشند، افزود: هرگونه تسامح و کوتاهی در انجام وظایف دستگاه‌ها در حوزه بحران غیرقابل چشم‌پوشی است.

در ادامه این جلسه نیز مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تهدیدات و مخاطرات مربوط به پدیده زلزله را یادآوری و برحفظ آمادگی و کاهش آسیب‌پذیری از حوادث غیرمترقبه تاکید کرد.

توحید سلیمی با بیان این‌که برخی از شهرهای زنجان یا روی گسل و یا کنار گسل واقع شده‌اند، ادامه داد: سه عدد از این گسل‌ها شامل گسل شمال شهر زنجان، گسل سلطانیه و گسل طارم می‌توانند برای استان خطرآفرین باشند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98090905663
  • خبرنگار : 50163