در راستای افزایش توان رزمی نیروی دریایی و آموزش مبتنی بر عمل افسران؛

پروژه ساخت ناو آموزشی لقمان در کارخانجات نداجا بندرعباس آغاز شد

فرمانده کارخانجات نداجا گفت: پروژه ساخت ناو آموزشی لقمان که ازلحاظ ابعاد بیش از دو برابر ناوشکن‌های جماران، سهند و دماوند است، در راستای افزایش توان رزمی نیروی دریایی و همچنین آموزش مبتنی بر عمل دانشجویان و افسران دانشگاه امام خمینی (ره) آغاز شد.

ناخدایکم عباس فاضل نیا در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک  نظامی و افتتاح پروژه ساخت ناو آموزشی لقمان که به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور کلیه نیروهای مسلح استان هرمزگان در میدان صبحگاه منطقه یکم امامت نداجا برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ناو آموزشی لقمان ازلحاظ ابعاد دو برابر ناوشکن سهند بوده و یکی از فناوری‌های جدیدی است که کارخانجات نداجا حسب اوامر فرماندهی معظم کل قوا و همچنین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقاء توان رزم در گام دوم انقلاب آغاز کرده و امروز یکی از سکشن‌های این ناو در حال ساخت است.

وی افزود: تمامی شناورهایی که کارخانجات نداجا می‌سازد صد درصد بومی بوده و با استفاده پتانسیل نیروهای همین کشور ساخته می‌شود.

فرمانده کارخانجات نداجا تصریح کرد: اکنون در حوزه ساخت ناوشکن‌ها، زیردریایی‌های سبک و زیردریایی‌های نیمه سنگین کاملاً به خودکفایی رسیده‌ایم و جزء معدود کشورهایی هستیم که فناوری و چرخه تولید این آرایه‌ها را در اختیار داریم.

ناخدایکم فاضل نیا عنوان کرد: ناو آموزشی لقمان چون نسبت به ناوشکن‌هایی مانند جماران، سهند و دماوند ازلحاظ ابعادی بیش از دو برابر است زمان ساخت آن نیز قطعاً بیشتر خواهد بود اما سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی دقیق در یک بازه کوتاه‌مدت این ناو آموزشی را به کشورمان تقدیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی نیروی دریایی این است که دانشجویان و افسرانی که از دانشگاه امام خمینی (ره) فارغ‌التحصیل می‌شوند با مجموعه کاملی از فناوری در ارتباط باشند و بتوانند مبتنی بر عمل آموزش ببینند.

فرمانده کارخانجات نداجا اضافه کرد: در ناو آموزشی لقمان تمامی تجهیزات و امکانات برای یادگیری عملی دانشجویان پیش‌بینی شده است، همچنین این ناو می‌تواند در توان رزم نیز مانند سایر ناوها سهیم باشد و در ارتقا توان رزم نیروی دریایی نقش به سزایی ایفا کند.

ناخدایکم فاضل نیا بیان کرد: تمامی پروژه‌های نیروی دریایی و کارخانجات نداجا مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح را دارد و تأمین اعتبارش نیز توسط این ستاد صورت می‌گیرد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبارات در چهار سال آینده این ناوشکن که از ناوهای بزرگ نیروی دریایی خواهد بود و در منطقه کمتر کشوری می‌تواند با این ابعاد ناو بسازد، بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98090905638
  • خبرنگار :