این استاد ارتباطات و معاون پیشین مطبوعاتی چنین ادامه میدهد: تا قبل از تاسیس ایسنا هیچکس فکر نمیکرد که غیر از خبرگزاری رسمی دولتی (ایرنا) ما میتوانیم یا میباید خبرگزاری دیگری همراستای خودمان داشته باشیم. این حضور، باعث شد که رقابت سنگین شود و سد شکسته شود و همین شکسته شدن سد باعث شد که پای خبرگزاریهای دیگر به عرصهی خبررسانی کشور باز شود.
وی یادآور میشود: حدود ۲۰ سال قبل به مدیران ایرنا گفتم، اگر قرار باشد خبرگزاری میرایی نداشته باشد، باید خودش را به آخرین تکنولوژیهای مرتبط با حوزههای خبررسانی مهیا کند. تصویری شدن آن زمان که من میگفتم و خیلیها باور نمیکردند، امروز یک نیاز جامعهی خبری ماست. دوران خبر، متن، تلکس و امثالهم دیگر پایان پذیرفته است. پایان امسال بیش از ۹۰ درصد محتوای تولید شده ویدئو خواهد بود. اگر ایسنا هم در همین مسیر حرکت نکند ـ یعنی تصویری کردن بیش از ۹۰ درصد تولیدات خودش ـ قطعا باید آمادگی میرا شدن و رفتن به سمت قهقرا را داشته باشد.
گفتوگوی تصویری محمد سلطانیفر درباره بیستمین سالگرد تاسیس ایسنا را میتوانید در فایل زیر تماشا کنید:
انتهای پیام