مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی خبر داد

ساخت ۲۳۳ اتاقک اسکان موقت برای زلزله زدگان آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: نزدیک به ۲۳۳ نفر از زلزله زدگان روستاهای شهرستان‌های میانه و سراب برای اسکان موقت، درخواست اتاقک دادند و طبق قولی که داده بودیم، ساخت اتاقک‌های اسکان موقت، روز گذشته به اتمام رسید.

حافظ باباپور در بازدید از روند ساخت اسکان موقت و آواربرداری در روستای زلزله زده ورنکش با اشاره به تعداد متقاضیان وام بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی اسکان موقت اظهار کرد: تا کنون، به حساب نزدیک به ۱۲۰۰ نفر پول واریز شده است.

وی ادامه داد: شماره حساب و شماره شبا نزدیک به ۱۵۰۰ نفر نیز باقی مانده‌ را هم خواسته‌ایم و امیدواریم مرحله اول واریزها در هفته جاری تمام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: اجرای مرحله دوم یا همان واریز هفت میلیون از ۱۰ میلیون کمک هزینه برای اجاره خانه نیز منوط به تحویل چادر و تعیین آدرس محل سکونت بوده و نزدیک به ۱۷ نفر در شهرستان سراب مرحله دوم را دریافت کرده‌اند.

وی متذکر شد: نیازی به ارائه قول نامه و قرارداد برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی اسکان موقت یا اجاره خانه نیست.

باباپور در ادامه متذکر شد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵، حدود ۳۴۰۰ مسکن روستایی داشتیم که ۱۵۲ هزار واحد (۴۵ درصد) مقاوم سازی شده‌اند و نزدیک به ۵۲ درصد هم در حال مقاوم سازی هستند.

وی افزود: خوشبختانه میانگین مساکن نوسازی شده روستایی آذربایجان شرقی از نرم کشوری، بالاتر بوده و شهرستان میانه نیز از نرم استانی و نرم کشوری جلوتر است.

وی با اشاره به کم بودن تلفات زلزله آذربایجان شرقی با وجود زیاد بودن شدت آن، گفت: استقبال خوب روستاییان از وام نوسازی یکی از دلایل کم بودن تلفات جانی زمین لرزه اخیر بود و عمده خانه‌های بهره‌مند از وام روستایی، مقاوم بوده و حتی ترک هم برنداشته بودند.

باباپور خاطرنشان کرد: حاضر به پرداخت وام وام ۴۰ میلیون تومانی مقاوم سازی مساکن روستایی با کارمزد پنج درصد هستیم و مشکلی در شبکه بانکی یا بنیاد مسکن برای پرداخت نداریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98090301827
  • خبرنگار : 50004

برچسب‌ها