لبنیاتی‌های سنتی اسدآباد حذف می‌شوند

معاون فرماندار شهرستان اسدآباد از عدم تمدید مجوز واحدهای لبنی سنتی این شهرستان در راستای حذف این واحدها خبر داد.

حمزه عبدکوند در جلسه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسدآباد، با اشاره به فعالیت ۳۰ واحد لبنی سنتی در سطح شهر اسدآباد اظهار کرد: خط قرمز ما سلامت مردم بوده و باید در راستای بهداشت و سلامت مردم شیر خام تولیدی شهرستان به کارخانه های لبنیات سطح شهر هدایت شود اما در حال حاضر حذف واحدهای عرضه لبنیاتی های سنتی شهرستان همزمان وجود ندارد و زمان بر خواهد بود که فعلاً حداقل کار ممکن برای سلامت مردم تشدید نظارت ها و صدور اخطار بوده که حداقل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت واحدهای عرضه لبنیات سنتی که بهداشت لازم را رعایت نکرده و به اخطارها توجه نکنند، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی یادآور شد: برای حذف واحدهای عرضه کننده لبنیات سنتی با پایان یافتن مجوز، دیگر مجوز این واحدها مورد تمدید قرار نمی گیرد و بدین ترتیب با تمدید نشدن مجدد لبنیاتی های سنتی، خواه ناخواه در بحث بهداشت و سلامت مردم این واحدها حذف می شوند.

عبدکوند با اشاره به دفن فضولات حیوانی به صورت بهداشتی توسط ۵۴ درصد خانوارهای روستایی شهرستان در شش ماهه امسال خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد از خانوارهای روستایی اسدآباد زباله خود را به صورت بهداشتی دفن و ۵۲ درصد در شش ماه نخست سال شاخص دفع  فاضلاب روستایی خود را به صورت بهداشتی رعایت کرده اند.

وی در رابطه با بحث فضولات حیوانی سطح روستاها و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به روستائیان توسط بخشداری و دهیاری ها تصریح کرد: در صورت عدم توجه به اخطار و تذکرها و عدم جمع آوری فضولات حیوانی توسط برخی از روستائیان این مشکل از طریق قانونی برای حفظ سلامت و بهداشت روستائیان مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد هم گفت: عرضه لبنیات سنتی علاوه بر واحدهای لبنی سنتی در روزبازارها نیز غیر بهداشتی بوده که از شهرداری و اداره صمت خواستاریم از عرضه لبنیات سنتی در روزبازارها جلوگیری کنند.

دکتر بهنام‌رضا مخصوصی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری در رابطه با واحدهای لبنی سنتی در شهرستان نداشته ایم اما سلامت و بهداشت مردم شوخی بردار نیست و باید به علت غیربهداشتی بودن از این نوع عرضه در روزبازارها جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98090301339
  • خبرنگار :