معاون هماهنگ کننده ناجا اعلام کرد

تسهیل عبور و مرور ماشین آلات آواربرداری اولویت اصلی پلیس در مناطق زلزله‌زده

معاون هماهنگ کننده ناجا در بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی گفت: امنیت خوبی در این مناطق برقرار شده و مهمترین وظیفه پلیس در حال حاضر تسهیل عبور و مرور وسائط نقلیه برای سرعت بخشی به آوار برداری است.

به گزارش ایسنا، سردار محمد علی نوری نژاد ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت پیامبر (ص) و ابراز همدردی و دلجویی از آسیب دیدگان زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی و ابلاغ پیام تسلیت و همدردی فرمانده ناجا به خانواده‌های جان باختگان و مصدومان این حادثه، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب امنیتی، انتظامی، ترافیکی و امدادی در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی پیش بینی و اجرایی شده است.

وی تأکید کرد: علاوه بر اینکه تأمین نظم و امنیت در مناطق آسیب دیده از زلزله را به عنوان یک اولویت جدی دنبال و عملیاتی می کنیم، با بسیج و اعزام نیرو، گسیل امکانات و تجهیزات لازم از همه رده ها و پلیس های تخصصی اعم از مرزبانی، یگان ویژه، معاونت مهندسی، آماد و پشتیبانی، معاونت بهداد و ... در کنار هموطنان عزیزمان هستیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: در بازدیدی که از روستای "ورنکش"داشتیم و برابر مشاهدات عینی و صحبت های اهالی روستا رضایت مردم از حضور نیروهای پلیس و برقراری امنیت در این مناطق مشهود بوده و خود مردم اذعان داشتند که نیروهای پلیس در حدود ۱۷ دقیقه پس از وقوع زلزله در محل حضور یافتند.

 وی با اشاره به آمادگی و توانمندی پلیس های تخصصی برای امداد رسانی و برقراری نظم و امنیت در مناطق زلزله زده افزود: با توجه به شروع آوار برداری در این مناطق، اولویت اصلی پلیس در حال حاضر تسهیل عبور و مرور برای سرعت بخشیدن به آواربرداری است.

 سردار نوری نژاد تصریح کرد: از همان دقایق اولیه وقوع زلزله، سبزپوشان ناجا با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان های میانه و سراب ضمن تلاش برای تأمین و برقراری نظم و امنیت، اقدامات لازم را برای سرعت بخشی به خدمات دهی، امدادرسانی و رسیدگی به هموطنان آسیب دیده آغاز کرده و این روند تا بازگشت شرایط به حالت عادی ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگ کننده ناجا در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور کارکنان پلیس استان در اولین دقایق بعد از وقوع زمین لرزه در مناطق زلزله زده، یادآور شد: نیروی انتظامی یاور و مددکار مردم زلزله زده بوده و این اقدامات پلیس در راستای افزایش رضایتمندی مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس در جامعه است.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار نوری نژاد پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده در جلسه مدیریت بحران شهرستان نیز شرکت و دستورات لازم در ارائه خدمات امنیتی، انتظامی، ترافیکی و امدادی در مناطق زلزله‌زده را صادر کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 98081911885
  • خبرنگار :