فولادگر: ستاد احیای زاینده‌رود و ساماندهی کارون طرح‌های جدید ارائه بدهد

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: ادامه دادن راهبرد مقاومت در سطح داخلی و خارجی، برداشتن گام چهارم هسته‌ای، توجه به ظرفیتهای اقتصادی داخلی و حمایت از صادرات موجب گشایش امور اقتصادی و معیشتی مردم، خروج از رکود و بهبود شاخص اشتغال است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فولادگر در نطق میان‌دستور جلسه امروز (یکشنبه) مجلس با گرامیداشت هفته وحدت، شرط اصلی وحدت مسلمانان را پایبندی به تعالیم دین اسلام و اسلام ناب محمدی، زمینه‌سازی برای ظهور منجی جهانی و دعوت فطرت‌های الهی مردم به ندای انسان‌ساز اسلام دانست.

وی ادامه داد: وحدت، حتی به مسلمانان هم محدود نمی‌شود و همه ادیان الهی مخاطب ندای وحدت‌بخش الهی هستند. وجه اشتراک همه ادیان الهی، عبودیت خدا، پرهیز از شرکت و قرار نگرفتن تحت سلطه هیچ اربابی جز الله رب‌العالمین است. وحدت مسلمانان تحت رهبریت ولی‌فقیه و رهبری جهان اسلام در عصر حاضر و در دوران مقاومت در منطقه، کاملا تجربه شده است و  هر جا تفرقه‌ای وجود داشته باشد، یا تفرقه هست یا رهبری وجود نداشته است.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: ادامه دادن راهبرد مقاومت در سطح داخلی و خارجی، برداشتن گام چهارم هسته‌ای، توجه به ظرفیتهای اقتصادی داخلی به جای برجام و اینستکس، توسعه روابط تجاری با سایر دولتها، حمایت از صادرات، رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و اجرای درست سیاستهای اصل 44 قانون اساسی موجب گشایش امور اقتصادی و معیشتی مردم، خروج از رکود و بهبود شاخص اشتغال است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، گفت: استان و شهر اصفهان با چالش طرح‌های نیمه تمام عمرانی، توسعه نامتوازن، آب و کشاورزی روبروست. شاهد بالا بودن نرخ بیکاری بیش از متوسط کشوری و وجود موانع متعدد کسب و کار هستیم. اشتغال و مسکن مهمترین مشکلات اقتصادی مردم و جوانان است. برای خروج از رکود پروژه‌های عمرانی، ساخت و ساز و تولید راهی جز اجرای قوانین و طرح‌های خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی نداریم. با توجه به محدودیت بودجه‌های عمرانی راهی جز به میدان آوردن بخش غیردولتی و مشارکت آنان در اتمام طرح‌های فراوان نیمه‌تمام نداریم که آن هم مستلزم بهبود فضای کسب و کار است.

وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی و آب استان، گفت: اصفهان در همه دوره‌های پس از انقلاب پیشتاز و نقش‌آفرین بوده است. شهدای عملیات محرم و شهدای اصفهان و کاروانهای کمکهای مردمی اصفهان به جبهه‌های حق علیه باطل نمونه عملی این مسئله است. پایان سکوت، صبر و تحمل مردم اصفهان و اعتراض آنان به عملکرد نادرست و ضعیف مدیران استان نباید موجب بی‌انصافی مسؤولان کشور شود. قراردادهای آب باید به رسمیت شناخته شود. ستاد احیای زاینده‌رود و ساماندهی کارون پس از یک سال راه افتاد و اگر بخواهد موفق شود باید حتما مصوبات قانونی و طرحهای قانونی جدید ارائه بدهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98081911339
  • خبرنگار : 90089

برچسب‌ها