در افتتاحیه سومین "هفته جایزه مصطفی(ص)" مطرح شد

استفاده از ظرفیت‌های علمی کشورهای جهان اسلام در حل چالش‌ها

دبیر ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های علمی موجود در کشورهای جهان اسلام گفت: این نشست تلاش دارد تا از این ظرفیت در مسیر حل چالش‌های جهان اسلام بهره ببرد.

به گزارش ایسنا سعید سهراب‌پور در افتتاحیه سومین "هفته جایزه مصطفی(ص)" اعلام کرد: امروز مفتخریم که با تلاش دبیرخانه اجرایی نشست استپ، میزبان حدود نزدیک به ۷۰ نفر از مدیران مراکز آموزشی و دانشمندان از ۳۰ کشور دنیا باشیم.

وی با بیان اینکه دانشمندان حاضر در این رویداد در حوزه‌های مختلف علمی هستند، اظهار کرد: این تنوع موضوعی و حوزه‌ای، در طول سال‌های گذشته بی سابقه است. نشست استپ برای نخستین بار با همکاری ۵ دانشگاه " الزهرا(س)"، "امام صادق(ع)"، "صنعتی شریف"، "علوم پزشکی تهران" و" صداوسیما" برگزار می‌شود.

سهراب‌پور همکاری ۹ دانشگاه و پژوهشگاه از جمله دانشگاه‌های ارومیه، اصفهان، امیرکبیر، دانشگاه تهران، پژوهشکده آیندگان، پژوهشگاه مواد و انرژی، پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری، پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از دیگر ویژگی‌های این دوره از نشست استپ نام برد.

وی برگزاری ۲۰ جلسه کمیته علمی با مشارکت بیش از ۶۰ دانشمند در هر حوزه تخصصی را برگ زرین دیگری از این نشست ذکر کرد.

سهراب پور خاطر نشان کرد: در ششمین نشست استپ ضمن تعیین مسائل کلان جهان اسلام در حوزه علم و فناوری، صاحبنظرانی نیز حضور دارند که توانستند با محوریت جهان اسلام فعالیت‌هایی را ارائه کنند.

دبیر ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی ابراز امیدواری کرد که این نشست، فرصت رفع چالش‌های بیشتری را فراهم کند.

وی ادامه داد: استپ ششم در نظر دارد در قالب برنامه‌های هدفمند، فرصتی را فراهم کند تا دانشمندان و صاحبنظران حوزه علمی در قالب برنامه استپ نت، زمینه تعامل و به اشتراک‌گذاری میان دانشمندان بنابر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشمندان هرچه بیشتر تسهیل شود.

سهراب پور یادآور شد: ششمین نشست استپ با هدف بازگشت به عصر طلایی جهان اسلام و دوره باشکوه پیشرانی مسلمانان در توسعه علم و فناوری در جهان در نظر دارد ضمن توجه دادن همگان به ظرفیت کشورهای اسلامی و نخبگان، فرصتی را فراهم کند تا این ظرفیت‌های بی بدیل در مسیر حل چالش‌های جهان اسلام قرار گیرند.

وی با بیان اینکه نخبگان جهان اسلام در آسمان علم، ستارگان درخشان هستند، خاطر نشان کرد: درحال حاضر جهان اسلام با چالش‌های پیش پا افتاده دست به گریبان است و دانشمندان جهان اسلام باید برای آن، راه حل‌هایی را بیابند؛ باور داریم که دانشمندان جهان اسلام، پیشرانان علم و موتور متحرک جهان اسلام هستند.

سهراب‌پور با بیان اینکه ششمین نشست استپ تلاش کرده با برنامه‌های منظم از فرصت حضور دانشمندان برای حل مشکلات جهان اسلام استفاده کند، ابراز امیدواری کرد که این رویکرد در برنامه‌های بعدی استپ که در دیگر کشورها برگزار می‌شود، استمرار پیدا کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98081810661
  • خبرنگار : 30057