جمال باقری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط تلفن اورژانس اجتماعی به صورت شبانهروزی به گروههای هدف با اولویت دادن به موارد کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی خدمات ارائه میدهد، اظهار کرد: هدف این اوژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی و خدمات تخصصی است.
وی ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در خصوص مسائل و مشکلات اجتماعی و کمک به درک موقعیت خود در شرایط بحرانی را از اهداف تخصصی اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: انجام مداخلات روانی ـ اجتماعی قبل از مداخلات قضایی ـ انتظامی، کمک به قضازدایی و پیشگیری از جرم، شناسایی آسیبهای اجتماعی شایع و در حـال شـیوع و یـا نوپدیـد و بازپدید، شناسایی کانونها و مناطق آسیبزای اجتماعی و ارائـه خـدمات تخصصی و بـه موقـع افـراد در معـرض آسـیب و آسیب دیدگان اجتماعی از دیگر اهداف آن این اورژانس محسوب میشود .
سرپرست بهزیستی مازندران تصریح کرد: کودکان آزاردیده، همسران آزاردیده، افراد تحت خشونتهای خانگی، فرار از منزل، زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتمـاعی، کسانی که اقدام بـه خودکشـی کـردهانـد و افـراد دارای اخـتلال هویـت جنسـی جزء مهمترین گروه هدف اورژانس اجتماعی هستند.
باقری خاطرنشان کرد: عدم تشکیل پرونده قضایی، تسهیل در توانمندسازی، پرهیز از برچسب خوردن، ارتقای سلامت روانی افراد، ارتقای سلامت اجتماعی، حل مشکل خارج از محیطهای انتظامی- قضایی و استفاده مناسبتر از منابع اجتماعی موجود در جامعه مهمترین مزایای مداخلات روانی و اجتماعی اورژانس اجتماعی در پیشگیری از وقوع جرم است .
وی با بیان اینکه 18 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر مازندران به خدماتدهی میپردازند، یادآور شد: در شش ماه نخست سال جاری تعداد 2 هزار و 761 نفر در مراکز مداخله در بحران، 30 هزار و 853 نفر توسط تیم خدمات سیار، 26 هزار و 75 تماس با خط تلفنی 123 و هزار و 589 نفر در پایگاههای خدمات اجتماعی، خدمات دریافت کردند.
انتهای پیام