به گزارش ایسنا، حیدر اسکندرپور یکشنبه 28 مهر در بازدید از روند اجرایی 6 پروژه عمرانی شیراز، گفت: عملیات اجرایی این پروژهها شامل فاز دو و سه تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی، تقاطع غیرهمسطح مهدیه – امیرکبیر، بلوار مهدیه، تقاطع غیرهمسطح باهنر – کمربندی، زیرگذر گلستان و چپگرد صدرا به صورت شبانه روزی دنبال میشود و تلاشها برای تکمیل آنها تا پایان امسال متمرکز شده است.
وی با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی، گفت: مجموع پیشرفت فیزیکی این پروژه 27 درصد است و طبق هدف گذاری انجام شده تلاش داریم این پروژه را با برنامه ریزی انجام شده، تزریق منابع مالی و استفاده از تجهیزات و امکانات تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.
شهردار شیراز با بیان اینکه عرشه پل دوم تقاطع شهید رودکی 220 مترطول دارد که هم اکنون 110 متر آن آماده بتن ریزی است و مابقی آن طی هفته های آینده انجام می شود، از بسیج امکانات برای کوهبری و خاکبرداری بخشی از پروژه یاد شده خبر داد و گفت: طی هفته های آینده در این پروژه بیش از 80 هزار متر مکعب خاکبرداری با استفاده از چندین نوبت انفجارهای کنترل شده خواهیم داشت.
پیشرفت 45 درصدی تقاطع مهدیه – امیرکبیر
اسکندرپور در مورد پروژه تقاطع غیرهمسطح مهدیه – امیرکبیر نیز با بیان اینکه این پروژه هم اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از تلاش برای تکمیل آن تا پایان امسال خبر داد و با بیان اینکه مشکل تملک یکی از دلایل مهم در کندی کار بوده است، گفت: برای تسریع در روند اجرای پروژه، روند احداث این تقاطع از جبهه های مختلف در حال انجام است.
تردد ایمن در کمربندی شیراز با تکمیل تقاطع باهنر – کمربندی
شهردار شیراز با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح باهنر – کمربندی، دارای پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در یک ماه گذشته بوده است، گفت: تلاش میکنیم که با سرعت تاسیسات شهری نظیر لولههای اصلی آب و خطوط توزیع برق، جبهههای جدیدی را برای پروژه باز کرده و تا پایان سال آن را آماده بهرهبرداری کنیم.
اسکندرپور با اشاره به اهمیت احداث تقاطع باهنر – کمربندی، گفت: چندین شهرک جنوبی شیراز در کنار کمربندی واقع شده و از نظر عبور و مرور مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. اتمام این پروژه می تواند در روان سازی ترافیک و تردد ایمن شهروندان نقش اساسی ایفا کند.
پیشرفت 36 درصدی پروژه زیرگذر جنوبی علی بن حمزه (ع)
شهردار شیراز با یادآوری اینکه اجرای پروژه زیرگذر جنوبی علی بن حمزه(ع) 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این زیر گذر دارای 432 متر طول و 130 متر عرشه است و نقش مهمی در انتقال ترافیک و تسهیل تردد و ایمنی عابران پیاده ایفا کرده و در زیبایی شهر تاثیرگذار خواهد بود.
اسکندرپور با بیان اینکه تلاش داریم در صورت همکاری ارگانهای ذیربط تا پایان امسال پروژه را به بهره برداری برسانیم، اضافه کرد: روند اجرای این پروژه به علت جابجایی تاسیسات برق به طول انجامید که امیدوارم با همکاری اداره برق و پلیس راهور بتوانیم مشکلات اجرایی پروژه را حل کنیم.
او همچنین در بازدید از پروژههای عمرانی شهرداری در غرب شیراز، گفت: عملیات اجرایی پروژه چپگرد صدرا، با تغییر پیمانکار طی ماه های گذشته سرعت خوبی پیدا کرده و هم اکنون 26 درصد پیشرفت دارد.
شهردار شیراز ادامه داد: طول عرشه پل چپگرد صدرا حدود یک کیلومتر است و بخشی از آن که در ارتفاع 12 متری روی زیرگذر گلستان عبور خواهد کرد و چنانچه با اخذ مجوزهای لازم زیرگذر گلستان به مدت سه ماه تعطیل شود، هر دو پروژه تا پایان سال به مرحله بهره برداری می رسد.
اسکندر پور تاکید کرد که چپگرد صدرا به دلیل حل بخشی از مشکل ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز از اهمیت بسیاری برخوردار است.
هدف پروژه های عمرانی شهرداری توسعه زیرساختهای شهری است
قائم مقام شهردار شیراز نیز در جریان این بازدیدها گفت: پروژه های شهرداری شیراز در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری در حال اجراست. پروژه های سخت افزاری همچون تقاطع شهید رودکی، بزرگراه مهدیه به طول دو هزار و 300 متر، تقاطع مهدیه – امیرکبیر، تقاطع باهنر – کمربندی، چپگرد صدرا و سایر پروژه های عمرانی برای توسعه زیرساخت های شهری و تسهیل در رفت و آمد شهروندان در حال احداث است.
آرش فرج زاده با بیان اینکه این پروژه های شهری به علت قرارگیری در رینگ های پیرامونی و میانی نقش مهمی را در کنترل و بهبود وظعیت تردد شهروندان دارند، افزود: هم اکنون روند اجرایی این پروژه ها سرعت خوبی گرفته است و پروژه ها طبق برنامه زمان بندی مجموعه شورا و شهرداری بتواند ظرف چندماه آینده با متوسط ماهیانه 10 درصد پیشرفت به مرز بهره برداری برسد.
وی اضافه کرد: برخی از این پروژه ها همچون چپگرد صدرا توسط شرکت عمران صدرا و تقاطع های روی کمربندی توسط اداره راه و شهرسازی باید اجرا می شد که شهرداری شیراز برای سهولت در رفت و آمد شهروندان در حال انجام آنهاست که جای تقدیر از مجموعه مدیریت شهری دارد.
قائم مقام شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تقاطع شهید رودکی، بزرگراه 55 متری مهدیه و تقاطع مهدیه – امیرکبیر در رینگ پیرامونی شیراز واقع شده اند و اتمام آنها موجب تسهیل در رفت و آمد شهروندان و مسافران محور شمالی – جنوبی و شرقی – غربی شیراز می شود.
انجام بازدید های دوره ای برای حل مشکلات و رصد پیشرفت پروژه ها است
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز با اشاره با بازدید های دوره ای شهردار و مجموعه مدیران شهری از پروژه های عمرانی سطح شهرگفت: بازدید های دوره ای برای حل مشکلات پروژه ها و رصد میزان پیشرفت آنها انجام می شود تا بتوانیم طبق برنامه زمان بندی این پروژه ها را به اتمام برسانیم.
اسماعیل صالحی اضافه کرد: تلاش داریم با زمان بندی دقیق به اقدامات سرعت بیشتری دهیم و پروژه ها را طبق برنامه ریزی انجام شده و توصیه شهردار شیراز مبنی بر اتمام پروژه های بزرگ مقیاس شهری تا پایان امسال، به بهره برداری برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز به غیر از پروژه های بزرگ شهری، حدود100 پروژه ریز و درشت نیز در سطح مناطق یازده گانه دارد که به صورت هفتگی و ماهانه افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی می شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه فاز دوم و سوم شهید رودکی و بلوار 55 متری مهدیه در حال انجام است، افزود: این بلوار به طول دو هزار و 300 متر، پروژه پل شهید رودکی را به تقاطع مهدیه امیرکبیر وصل می کند و بار ترافیکی بلوار امیرکبیر به ویژه تردد خودروهای سنگین را کاهش می دهد.
صالحی اضافه کرد: تقاطع شهید باهنر – کمربندی باعث ایجاد مسیری ایمن برای شهروندان ساکن در شهرک های جنوبی شیراز می شود تا بدون نیاز به تردد در کمربندی بتوانند به مرکز شهر رفت و آمد کنند.
وی در مورد پروژه زیرگذر گلستان گفت: این زیرگذر با طول بیش از دو کیلومتر و دارا بودن 6 پل همسطح موجب بهبود عبور و مرور ساکنین شهرک های غرب شیراز و شهر صدرا می شود. طبق برنامه ریزی انجام شده تلاش داریم ماهیانه 550 متر از مسیر این زیرگذر را در اختیار شهروندان بگذاریم و تا پایان سال زیرگذر گلستان را به بهره برداری برسانیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تلاش داریم چپ گرد صدرا تا پایان سال به بهره برداری برسد و گره ترافیکی خروجی صدرا به سمت شیراز باز شود.
انتهای پیام