مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان:

به دنبال بین‌المللی کردن مسابقات ورزشی ساحلی و دریایی خلیج‌فارس هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان با بیان اینکه در تلاشیم مسابقات ساحلی و دریایی خلیج‌فارس را امسال به‌صورت بین‌المللی برگزار کنیم، گفت: در تلاشیم با کمک شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تا دهه فجر سالن سام و زال قشم و فاز اول چمن استادیوم ده‌هزارنفری میناب را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش ایسنا، محمودرضا امیاری در نشستی خبری که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی برگزار شد، اظهار کرد: شعار سال ۹۸ در هفته تربیت‌بدنی "پیش به‌سوی ایران فعال" است و با این رویکرد برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است.

وی افزود: امسال با توجه به اینکه اربعین حسینی را در هفته تربیت‌بدنی داریم سعی کرده‌ایم در برنامه‌ریزی‌ها رویکردی فرهنگی جهت افزایش فرهنگ  حسینی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان تصریح کرد: ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت خانواده‌ها به سمت ورزش‌های همگانی، از اصلی‌ترین برنامه‌های امسال ما در این اداره کل است.

امیاری عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های اصلی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان این است که با کمک مسئولین استانی فرهنگ ورزش همگانی و در پی آن شورونشاطی را بین آحاد مردم ایجاد کنیم؛ امسال به جد پیگیر این موضوع هستیم و سعی داریم هر هفته برنامه‌ای دز زمینه ورزش همگانی در اقصی نقاط استان هرمزگان داشته باشیم.

وی ادامه داد: ۴۲۰ برنامه پیش‌بینی کردیم تا در تمامی نقاط استان برگزار شود، ۳۶۰ برنامه مربوط به ورزش است، رویکرد برنامه‌ها نیز بر اساس اربعین حسینی خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان خاطرنشان کرد: کنگره ملی شهدا و گرامی داشت یاد هزار و ۵۰۰ شهید در سطح استان را خواهیم داشت.

امیاری افزود: فضای ورزش و جوانان رو به حرکت و توسعه و رشد است، حمایت‌های خوبی از سطح ملی و استانی داریم.

وی بیان کرد: ۱۷ پروژه درزمینهٔ ساخت سالن ورزشی و چمن طبیعی داریم که از این موارد می‌توان به بهره‌برداری از دو زمین ورزشی در رویبند میناب و بندرپهل اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان تصریح کرد: در تلاشیم با کمک شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی تا دهه فجر سالن سام و زال قشم و فاز اول چمن استادیوم ده‌هزارنفری میناب را به بهره‌برداری برسانیم.

امیاری در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های ورزشی هفته تربیت‌بدنی در هرمزگان عنوان کرد: مسابقات هندبال ساحلی جوانان کشور، مسابقات چندجانبه کاراته، قایقرانی، پیاده‌روی و برنامه‌های دیگری دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم مسابقات ساحلی و دریایی خلیج‌فارس را امسال به‌صورت بین‌المللی برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: برای این مهم جلسات مختلفی با روسای فدراسیون‌های ۸ تا ۱۰ رشته ورزشی را در نظر داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان ادامه داد: پیگیر تجلیل از مدال‌آوران هرمزگانی المپیاد استعدادهای برتر ورزش نیز هستیم.

امیاری افزود: از برنامه‌های مهم ورزش و جوانان هرمزگان برگزاری جشنواره یادواره شهدای ورزشکار و ساخت تندیس سرداران شهید استان هرمزگان است؛ که در ابتدا ساخت تندیس شهید

وی اظهار کرد: در همه شهرستان‌ها رشته‌های مختلف زحمت می‌کشند، گاهی مردمی اداره می‌شود و برنامه ما این است که صنایع غرب بندرعباس در این زمینه ورود کنند، برای این امر ابتدا باید چارچوب باشگاه‌ها و نحوه باشگاه‌داری مشخص شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان ادامه داد: وقتی چارچوب‌ها مشخص شود ما نیز می‌توانیم برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم، اماکن خود را در اختیارشان قرار دهیم و از ظرفیت صنایع غرب بندرعباس برای آن‌ها کمک بگیریم.

امیاری افزود: برنامه‌ریزی اصلی بر روی نخبگان توسط فدراسیون صورت می‌گیرد، و ما نیز از ورزشکاران استان حمایت می‌کنیم تا در اردوهای ملی حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۵۱۸ باشگاه ورزشی مجوز دار در سطح هرمزگان در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: دهکده آبی ساحلی یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به هرمزگان است که پیگیر تحقق آن هستیم و در شرف دریافت زمین مشخص شده از سوی استاندار هرمزگان هستیم؛ اعتبارات این پروژه ملی خواهد بود و به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز در این پروژه هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان تصریح کرد: سالن شش‌هزارنفری شهر بندرعباس نیز در مرحله تخصیص زمین قرار دارد و پس‌ازآن شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی شروع به فعالیت برای ساخت آن خواهد کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98072115804
  • خبرنگار :