مدیرکل اوقاف استان سمنان خبرداد:

توزیع روزانه ۱۲ هزار پرس غذا در موکب امامزادگان 6 استان کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استانهای سمنان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، گلستان، گیلان و ایلام در مرز مهران رسماً آغار به کار کرد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده روزانه ۱۲ هزار پرس غذا در این موکب طبخ و توزیع می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: در موکب امامزادگان و بقاع متبرکه از محل درآمد موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در استان‌های سمنان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، گلستان، گیلان و ایلام به زائران پیاده اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران خدمات‌رسانی می‌شود.

وی افزود: موکب امامزادگان و بقاع متبرکه استان‌های سمنان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، گلستان، گیلان و ایلام در پایانه مرزی مهران در دو بخش فرهنگی و اسکان و تغذیه فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: آشپزخانه دائمی موکب امامزادگان در محل قدمگاه امامزاده ابراهیم قتال (ع) با همت ادارات کل اواقاف  6 استان احداث‌شده تا طبخ غذا و توزیع بین زائران اربعین حسینی با کیفیت بهتری انجام شود.

وی به طبخ و توزیع روزانه ۱۲ هزار پرس غذا در این موکب اشاره و عنوان کرد: فرایند طبخ غذا از دیروز 20 مهرماه در آشپزخانه جدیدالاحداث آغاز شده است و جهت طبخ غذا مواد اولیه موردنیاز توسط خیرین و موقوفات مرتبط در ۶ استان تهیه و به موکب ارسال شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی گفت: دو وعده ‌غذای گرم در وعده‌های نهار و شام در موکب امامزادگان تهیه و بین زائران توزیع خواهد شد.

وی به اعزام حدود ۱۵۰ خادم از 6 استان سمنان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، گلستان، گیلان و ایلام برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی در موکب امامزادگان در مرز مهران اشاره و خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی در موکب آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سازمان اوقاف به زائرین پیاده حرم امام‌حسین(ع) تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

  • یکشنبه/ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98072115453
  • خبرنگار :