تشریح ویژه‌برنامه‌های کاروان اربعین حسینی «فطرس ملک» کهگیلویه و بویراحمد

مسئول کاروان اربعین حسینی "فطرس" کهگیلویه و بویراحمد ویژه‌برنامه‌های این کاروان جهت شرکت در اربعین حسینی امسال را تشریح کرد.

«ستار هدایت‌خواه» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به استقرار موکب‌های اربیعن حسینی در گچساران، خیرآباد، پلیس راه بهبهان، سه راه امیرحاضر، ورودی شهر امیدیه و شلمچه، گفت: ۸ موکب در کشور عراق و شهرهای نجف، کربلا و در مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند.

وی با بیان اینکه اینکه سال گذشته در این کاروان ۷۰۰ نفر شرکت داشته‌اند، اظهارکرد: در مسیر نجف تا کربلا عمودهای ۱۷۰،‌ ۶۰۵، ۸۳۶ و ۱۹۰ آماده خدمات رسانی به ۱۰۰۰ زائر اربعین حسینی در این کاروان است.

نماینده آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۵کامیون حامل مواد غذایی به مبلغ یک میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین برای رفاه حال زائران ایرانی و خارجی اربعین حسینی به کشور عراق ارسال شده است.

هدایت خواه با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام در این کاروان مردمی به پایان رسیده است، تصریح کرد: آغاز حرکت کاروان از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه است، ضمن اینکه در طول مسیر مداحان، روحانیون و مسئولین فرهنگی زائران را به فیض معنوی می‌رسانند.

وی پیاده روی تمرینی و توجیهی از بقعه امامزاده عبدالله(ع) به امامزاده مختار(ع)، بقعه امامزاده عبدالله(ع) تا بقعه امامزاده حسن(ع) و میدان جهاد تا بقعه امامزاده قاسم(ع) و دیگر جلسات توجیهی را از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این کاروان کاملا مردمی و در واقع این حرکت می‌تواند تمدن ساز باشد،‌ بیان کرد: مسئولان بر هزینه حمل و نقل و ایاب و ذهاب نظارت داشته باشند.

هدایت‌خواه حمل گوشت با توجه به نبود سردخانه را مشکل اصلی کاروان خویش برشمرد و اظهارکرد: برای این موضوع با موکب‌های دیگر استان‌ها هماهنگ شدیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98071612379
  • خبرنگار : 50223