به گزارش ایسنا، محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود مطالبی ویدئویی تحت عنوان "دانستنیهای تامین اجتماعی" منتشر میکند و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی میپردازد.
وی در پاسخ به این پرسش که اگر کارگر بیمه شدهای در محل کار فوت کند، تکلیف تامین اجتماعی برای خانواده بازمانده چیست؟ اظهار کرد: اگر فوت ناشی از کار باشد، فرد به هیچ سابقه بیمه پردازی نیاز ندارد و حتی اگر در روز اول کار، حادثه منجر به فوت رخ دهد، تمام حقوق به خانواده پرداخت میشود.
قائم مقام سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اما اگر کارگری در اثر بیماری فوت کند، نیاز است در 10 سال آخر عمر، حداقل یک سال و در سال آخر هم 90 روز سابقه بیمهپردازی داشته باشد. این دو شرط باید برقرار باشد تا سازمان تامین اجتماعی بتواند به بازماندگان مستمری بپردازد.
وی درباره اینکه آیا اگر کارفرما، کارگر را بیمه نکرده باشد، راهی برای دریافت مستمری پس از فوت وجود دارد؟ گفت: بازماندگان باید با اسناد و مدارک به شعبه رفته و به واحد نامنویسی و حسابهای انفرادی مراجعه کنند و تقاضای بخشنامه ماده 539 را بدهند. اگر مدارک احراز شد، حقوق پرداخت میشود.
انتهای پیام